חדשות בארץ

ריבלין ונתניהו לצד השגריר המושפל: "העדה הדרוזית יקרה לליבנו"

רדא מנצור, שגריר ישראל בפנמה, גולל בפוסט בפייסבוק כי עוכב במחסום הכניסה בנתב"ג לאחר שנאמר למאבטחים כי הוא ומשפחתו הגיעו מעוספיא. דובר רשות שדות התעופה: "שיגיד לבת שלו שהמאבטחת עשתה הכול כדי להגן על המדינה". נתניהו שוחח עם השגריר: "נמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים". הנשיא ריבלין: "אי אפשר להישאר אדיש לדברים"

השגריר הישראלי בפנמה (צילום: עמוד הפייסבוק)השגריר הישראלי בפנמה (צילום: עמוד הפייסבוק)
אא

לאחר הסערה שעורר אתמול (מוצ"ש) שגריר ישראל בפנמה, רדא מנצור, שקבל על היחס המשפיל כלפיו וכלפי בני משפחתו במהלך בידוק ביטחוני בנתב"ג, היום התייצבו לצדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

מנצור, דרוזי במוצאו, גולל את פרטי התקרית החריגה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, שם טען כי עם הגעתו למחסום הכניסה בנתב"ג, הוא התבקש לעצור בצד, זאת, לאחר שהמאבטחים הבינו כי הוא ומשפחתו הגיעו מהכפר עוספיא. למרות שהובהר להם כי מדובר בשגריר ישראל, מנצור טען כי לאורך כל המפגש החריג משפחתו חשה כי מתייחסים אליהם כאל חשודים.

משיחת טלפון שערך אתו היום, הביע ראש הממשלה בפני מנצור את הערכתו על ייצוגו את ישראל בפנמה, והבהיר כי "בני העדה הדרוזית יקרים לליבנו ונמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים עמם".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח עם השגריר, ואמר: "היה לי חשוב לדבר אתך לאחר סערת הרגשות שעברה עליך. קראתי את הדברים שכתבת, ואי אפשר להישאר אדיש אליהם".

״אני לא רוצה להיכנס לפירוט ההתרחשות, ואני מבין שכל הגורמים הרלוונטיים עמלים על חקירת הנושא", הוסיף ריבלין. "עם זאת, מה שחשוב הוא מה שאתה מרגיש, ואם אתה חשת פגוע כל כך אז אנחנו צריכים לתת לכך את הדעת".

הנשיא הוסיף: "חשוב לי שתדע שעבודתך הדיפלומטית ארוכת השנים מוערכת וחשובה עבורנו כמדינה ואני סמוך ובטוח שתמשיך ותתקדם במעלה הדרך. הברית ביננו ובין העדה הדרוזית היא ברית חיים ולא ברית דמים. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו ראויים לה יום יום, שעה שעה, ולא רק בתקופות משבר ולחימה".

גם שר החוץ ישראל כץ שוחח היום עם שגריר ישראל בפנמה. "אני מוקיר את פועלך באופן אישי מפעילותך בעבר, אני מחבק אותך ואת משפחתך ואת כל בני העדה הדרוזית. אפעל כדי לוודא שמקרים כאלה לא יישנו. השותפות האיתנה שלנו לחיזוק הארץ תמשיך ותתעצם", אמר כץ.

בפוסט שפרסם מנצור כתב: "מחסום הכניסה לנתב"ג. המאבטחת: מאיפה אתם מגיעים? נהג ההסעה: מעוספייה. מאבטחת: תראה לי תעודה מזהה. נהג מציג תעודה. המאבטחת סוקרת במבטים ארוכים את כולנו אחד אחד. מתעכבת על פני הבת הקטנה שלי ומסכמת: טוב אתה יכול להמשיך".

לאחר התקרית, סיפר השגריר, פנתה אליו בתו ואמרה כי "זה כל כך מרגיז איך היא דיברה אליך בזמן שאתה כל הזמן ענית לה בנימוס". השגריר הוסיף והטיח ברשויות: "30 שנה של השפלה ועוד לא סיימתם. פעם הייתם מפרקים אותנו בטרמינל, היום התקדמנו ואנו חשודים רק במחסום הכניסה. אגב, עוספייה היא לא כפר בשטחים אלא מקומו של בית הקברות המרכזי לחללי צה"ל הדרוזים".

מנצור, יליד עוספיא, הוא דיפלומט ומשורר ישראלי. עד למינויו לשגריר ישראל בפנמה, כיהן בשורת תפקידים בכירים במערך שירות החוץ של ישראל.  

 

רשות שדות התעופה: "עוד בטרם בוצע תחקיר, אין פסול בעבודת הסורקת"

ברשות שדות התעופה מסרו בתגובה לטענות: "הבידוק הביטחוני בנתב"ג הינו ללא הבדל דת, גזע או מין ובאופן שוויוני. כשאתה פוגש למעלה מ-25 מיליון נוסעים בשנה יש מי שיבחר להיפגע ממפגש עם מאבטחת שעושה עבודתה. עוד בטרם בוצע תחקיר ומקריאת הפוסט אין פסול בעבודת הסורקת".

דובר רשות שדות התעופה הוסיף: "גם מיטב חברי כמו חברייך ובני משפחתנו קבורים בבתי קברות צבאיים. אני מציע לכבוד השגריר שיגיד לבת שלו בפעם הבאה שהסורקת עושה הכול כדי להגן עליה ועל המדינה".

במשרד החוץ גיבו הבוקר את השגריר ומסרו: "המקרה ייבחן. אנחנו מאמינים שהמפגש המתרחש בנקודות הכניסה והיציאה מהארץ, בין אזרחים ומבקרים בישראל לבין משרתי הציבור, כולל אלה האמונים על נושא הביטחון, צריך להיעשות במקצועיות ובה בעת להיעשות מתוך תפיסה של שירותיות ולהתקיים מתוך כבוד הדדי".

תגיות:רדא מנצורדרוזיםנתב"גראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה