חדשות בארץ

תשובת הנגד לעצומת הליכוד: "הצהרת הנאמנות" של מפלגת העבודה

בליכוד אספו 40 חתימות מחברי הכנסת ושרי המפלגה על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו גם אם לא יצליח להרכיב ממשלה לאחר הבחירות, ובמפלגת העבודה החלו באיסוף חתימות מחאה: "הליכוד מתחייב לביבי, אנחנו מתחייבים לבני אדם". ברק: "חסרי החוליות בליכוד חותמים על 'עצומת נאמנות' כמו תומכי צ'אושסקו"

(צילום: סרייה דיאמנט, פלאש 90)(צילום: סרייה דיאמנט, פלאש 90)
אא

לאחר שהבוקר (ראשון) חתמו חברי הליכוד על הצהרת נאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, במפלגת העבודה החליטו לצאת בקמפיין מחאה ופרסמו הצהרה משלהם. "הליכוד מתחייב לביבי, אנחנו מתחייבים לבני אדם", נכתב בשלט שהציבו פעילי המפלגה בשדרות רוטשילד, והחלו באיסוף חתימות מעוברי האורח.

"הפרנויה של נתניהו חצתה כל גבול", הכריז יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, שהגיע למקום. "כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו. הם מתחייבים לא להחליף את ביבי, אנחנו מתחייבים להחליף אותו, ואת הדרך שלו. הם החתימו היום על 'לא להחליף את נתניהו' - אנחנו מחתימים על התחייבות לעשות הכול כדי להחליף אותו ואת הדרך שלו".

פרץ הוסיף: "נתניהו מעדיף לנהל את הסכסוך עם החמאס, ולא את ההגעה לפתרון עם הרשות הפלסטינית. מעדיף לשלם את מחירי הסכסוך ולא את המחירים הפוליטיים של פתרונו כדי לא להרגיז את הימין הקיצוני המשיחי שהוא תלוי בהם גם להמשך שלטונו, וגם להמשך חירותו. אנחנו נשים לזה סוף. הגיע הזמן שנתניהו ילך הביתה".

המהלך בליכוד יצא לדרך לאחר דבריו אתמול של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלת אחדות עם כחול לבן, הוא יפנה לליכוד בדרישה להדיח את ראש הממשלה מכיסאו ובמקומו להציג מועמד אלטרנטיבי לראשות הממשלה. כ-40 חברי רשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-22 חתמו על הצהרה המביעה את נאמנותם לנתניהו, בה הם מתחייבים שלא לפעול להדחתו באם לא יצליח להרכיב ממשלה: "העצומה קובעת כי רק ראש הממשלה נתניהו יכהן בתפקיד כראש הממשלה, ולא אף חבר ליכוד אחר, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות", נמסר מהליכוד. ראש הממשלה עצמו הודה "לחברות וחברי הליכוד על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד".

בהצהרה המיוחדת נכתב כי "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

ראש הממשלה לשעבר ומספר 10 ברשימת המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, הגיב להצהרה: "‏ליברמן אמר משהו ונתניהו בפאניקה. הקירות נסדקים. חסרי החוליות בליכוד חותמים על 'עצומת נאמנות' כמו תומכי צ'אושסקו, ו'כחול-לבן' נופלים לשתי המלכודות: גם מאמינים לליברמן, גם בונים על קואליציה עם חסרי החוליות. רק ה'מחנה הדמוקרטי' הוא קול נטול פחד נגד שחיתות ובעד דמוקרטיה".

תגיות:הליכודמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה