חדשות בארץ

ממשיך להתגרות בדרעי: רון קובי הורה שלא להכיר בחברי המועצה

חרף קבלת ההצעה שהניח בג"ץ בפני שר הפנים, והענקתו לקובי ארכה נוספת לנסות להעביר את התקציב, הורה האחרון למנכ"ל משרדו ומנהלי האגפים שלא להכיר בלגיטימיות חברי מועצת העיר: "בכל הכבוד, הפקודה לא הסמיכה את שר הפנים להאריך את מועד אישור התקציב". חבר מועצת העיר תוקף: "חבל שרון קובי ממשיך לפגוע במתן השירותים לתושבים שפונים אלינו לקבל סיוע למרות ריצתו לכנסת ישראל"

קובי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)קובי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

למרות שבסוף השבוע העניק לו שר הפנים אריה דרעי ארכה של 60 יום לנסות להעביר את תקציב העיר, ראש עיריית טבריה רון קובי הורה אתמול (מוצ"ש) למנכ"ל העירייה שלא להכיר בחברי המועצה שמונו מחדש, זאת עד לפסיקה חלוטה של בג"ץ.

במכתבו, תקף קובי את שר הפנים, אריה דרעי, וטען כי קביעתו שעליו לנסות להעביר שוב תקציב, הינה לא בתחום סמכותו: "הפקודה לא הסמיכה את שר הפנים, בכל הכבוד להאריך את מועד אישור התקציב בדיעבד ועל פניו, ההחלטה מיום 2.8.2019 ניתנה בחריגה מסמכות, ומשמעות הדבר הוא שההחלטה בטלה מעיקרה, דהיינו, חסרת תוקף משפטי", כתב. קובי הוסיף ודרש כי עד להחלטת הקרובה של בג"ץ אין להכיר בלגיטימיות חברי המועצה המכהנים. "מובן, כי ככל וחברי המליאה היוצאת פונים לקבלת שירות כתושבים מן השורה, זה אמור להינתן להם כסדרו", כתב.

"מיד עם קבלת ההודעה פניתי לבית המשפט הגבוה לצדק בהליך המתנהל בענייני מול משרד הפנים, הסבתי את תשומת לב הרכב השופטים לאמור לעיל וביקשתי הכרעה בעתירתי ככל והעתירה תתקבל, צפוי כי משרד הפנים ימנה חברי מליאה זמניים שאינם עובדי מדינה", הוסיף קובי.

כזכור, ביום ראשון, במהלך דיון בעתירה שהגיש ראש העיר טבריה, הציע בג"ץ בפני שר הפנים לדחות את השימוע של קובי ל-30 בספטמבר, ולהשאירו בתפקיד לצד ועדה של עובדי מדינה שתמונה במקום המועצה. דרעי השיב לשופטים כי הוא יבחן את ההצעה, וביום שישי העניק לקובי את האפשרות להעביר את התקציב. אך אף על פי כן, במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש קובי לדחות את בקשת חברי המועצה לשוב לתפקידם, שנימקו זאת בארכה שהעניק בית המשפט לראש העיר.

חבר מועצת העיר טבריה, רפאל טרבלסי, הגיב: "נמשיך לשרת את תושבי העיר טבריה מכל מקום ובכל זמן. חבל שרון קובי ממשיך לפגוע במתן השירותים לתושבים שפונים אלינו לקבל סיוע למרות ריצתו לכנסת ישראל.

"אגב, רון ממשיך לקבל שכר של 55 אלף שקל בחודש פלוס רכב, נהג, מאבטח ושירותי משרד במהלך הקמפיין לכנסת וכל זה על חשבון התושבים. עצוב".

מטעמו של שר הפנים, אריה דרעי, נמסר כי "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".

תגיות:רון קוביעיריית טבריהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה