חדשות בארץ

המשפחות השכולות מחו נגד תנאי הכליאה של המחבלים: "אנו בוכים והם צוחקים"

משפחות שכולות, שאיבדו את יקיריהן בפיגועי טרור, הגיעו לכניסה לכלא עופר וחילקו ממתקים ומתנות, במחאה על תנאי הכליאה המשופרים של המחבלים בבתי הסוהר: "לא נשקוט ולא ננוח עד שהחגיגה בבתי הכלא תיפסק"

אסירים ביטחוניים בכלא עופר, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)אסירים ביטחוניים בכלא עופר, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

בני משפחות שכולות, שיקיריהן נרצחו בפיגועי טרור, הגיעו הבוקר (ראשון) לכניסה לכלא עופר ומחו נגד תנאי הכליאה הנוחים של המחבלים בבתי הסוהר בישראל. המוחים הציבו בכניסה מתנות וממתקים, שלדבריהם באו לחלקם למחבלים.

המשפחות, החברות בפורום "בוחרים בחיים" של תנועת "אם תרצו", קראו לממשלה ולנבחרי הציבור ליישם את מסקנות ועדת ארדן להפסקת ההטבות להן זוכים האסירים הביטחוניים בבתי הכלא.

מירב והרצל חג'אג', שבתם שיר נרצחה בתחילת 2017 בפיגוע בארמון הנציב, אמרו: "באנו לפה לצעוק נגד תנאי המחייה המפליגים, להם זוכים מי שרצחו את הילדים והיקרים שלנו. הגיע הזמן שהשר ארדן יפעל לאשר לאלתר את מסקנות הוועדה ויפסיק את החגיגות בבתי הכלא. באנו לחלק למחבלים מתנות וממתקים כדי להראות את המציאות האבסורדית לה המחבלים זוכים. אנו בוכים והם צוחקים. אנחנו משפחות שכולות מזן אחר. לא נשקוט ולא ננוח עד שהחגיגה בבתי הכלא תיפסק".

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח בשנת 2015 בפיגוע בבנימין, אמרה: "המחבלים ומשפחותיהם חוגגים, בעוד הסבל שלנו כמשפחות של קורבנות טרור לא נגמר. המחבלים לא מפסידים לאורך כל הדרך. הם רוצחים, נכנסים לכלא, מגיעים לבתי מלון עם מלא פינוקים".

"הדרך בה נוקטת ממשלת ישראל אינה נכונה, ואינה מראה שהיא באמת רוצה להילחם בטרור", הוסיפה גונן. "הגיע הזמן ליישם הרתעה אמיתית. באנו להצהיר: תיישמו את ההבטחות שלכם, לא מספיק רק לדבר. השר ארדן וראש הממשלה נתניהו, הבטחתם להילחם בטרור – בבקשה תילחמו בטרור".

בחודשים האחרונים נחשפו פרטים נוספים על תנאי הכליאה המשופרים של המחבלים, חלקם עם דם על הידיים. בין היתר, עומדים לרשותם כ- 120 מתקני כושר הפזורים בבתי הסוהר השונים, זאת בנוסף לשולחנות פינג פונג, שש בש ודמקה, ומכשירי טלוויזיה רב-ערוציים המוצבים בכל תא. כל אסיר ביטחוני אף זכאי למנוי יומי לעיתון ולמנוי אחד לכתב עת. כמו כן, המחבלים יכולים לרכוש מגוון רחב של פינוקים בקנטינות בתי הסוהר, במימונה של הרשות הפלסטינית, המעניקה לכל אסיר 400 שקלים מדי חודש.

תגיות:משפחות שכולותשב"סמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה