חדשות יהדות

זעזוע בפתח תקווה: הצתה בבית הכנסת הגדול, הפרוכת נשרפה

תושב העיר שעבר ליד בית הכנסת הריח את ריח השריפה, שכילתה את הפרוכת של ארון הקודש. למרבה הנס, הוא הגיע בזמן כדי לכבות את האש, למנוע את התפשטותה ובכך להציל את ספרי התורה

אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)
אא

בבית הכנסת הגדול בפתח תקווה פרצה ביום שישי שריפה, שעל פי ההערכות נגרמה מהצתה מכוונת.

תושב העיר חזקי פרקש, שעבר במקום זמן קצר לפני כניסת השבת, הריח את ריחה הכבד של השריפה. הוא נכנס למתחם, הכולל מספר חדרי תפילה, כדי לבדוק את המתרחש, וכשנכנס לאולם הראשי גילה לתדהמתו כי האש כילתה את הפרוכת של ארון הקודש. למרבה הנס, הוא הגיע בזמן, והספיק לכבות את האש ולמנוע את התפשטותה. בכך ניצלו ספרי התורה שבתוך ארון הקודש מפגיעה.

ראש העיר רמי גרינברג וסגנו, חבר המועצה אריאל בוסו (ש"ס), הגיעו אל המקום. בוסו הביע את זעזועו מההצתה: "בראש חודש אב, בימים שאנו אבלים על חורבן בית המקדש שנשרף ומצפים שייבנה במהרה, אנו עדים למקרה כל כך מזעזע. מתברר שעדיין יש גורמים בתוך העם היהודי שמתביישים ביהדותם ומבקשים לפגוע בקודשי ישראל".

"אנו תפילה שייבנה בית המקדש השלישי בקרוב", הוסיף בוסו, "ובמקביל אנו מצפים כי המשטרה וכוחות הביטחון יפעלו וישימו את ידם על הפורעים".

בית הכנסת הגדול של פתח תקווה, הנמצא ברחוב חובבי ציון בעיר, עבר בחודשים האחרונים שיפוץ נרחב בעלות של מיליוני שקלים. המשטרה פתחה בחקירה כדי לנסות ולאתר מי עמד מאחורי ההצתה.

תגיות:בית כנסתהצתהפתח תקווהשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה