חדשות בארץ

ליברמן: אם נתניהו יסרב לממשלת אחדות, אדרוש מהליכוד להדיחו

יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי אם נתניהו יסרב לממשלת אחדות עם גנץ, בכוונתו לפנות לליכוד ולבקש מהמפלגה להציב מועמד אחר לראשות הממשלה. המועמד המועדף עליו הוא יולי אדלשטיין המוצב כמספר 2 במפלגה. הליכוד: "נפלו כל המסכות. ליברמן מודה שהוא פועל להדיח את נתניהו, וזאת גם הסיבה שפירק ממשלת ימין". אדלשטיין: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. זהו ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה-לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר"

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע הערב (מוצ"ש) כי אם ייכשלו המגעים בין כחול לבן לליכוד להקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות, בכוונתו לדרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לראשות הממשלה. "אני בטוח שאם בליכוד יבינו שנתניהו שוב לא מסוגל להרכיב ממשלה יימצא מועמד אלטרנטיבי. ברור לכולם שלא יהיה סבב בחירות נוסף", אמר בריאיון לחדשות 12.

התרחיש, כך לפי ליברמן, יתרחש במקרה והליכוד יגבר על כחול לבן בשני מנדטים, אך גנץ, שהודיע כי לא יישב עם נתניהו, יסרב לעשות רוטציה עם נתניהו, או לחילופין במקרה שנתניהו מכשיל את המגעים: "אני מגיע לנשיא ולא ממליץ על אף אחד. אבל יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'". המועמד הרצוי על ליברמן לתפקיד ראש הממשלה הוא יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, המוצב כיום כמספר 2 ברשימת הליכוד. "הוא בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

ליברמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שמרבה לכנות את הראשון כאיש מחנה השמאל: "ליבי אתו, אני מרחם עליו שהוא צריך לשקר כל הזמן שאני איש שמאל. אולי הלחצים, הזמן והמתח עושים את שלהם", לגלג ליברמן. הוא אף הזמין את ראש הממשלה לעימות פומבי מולו: "מי הצביע בעד ההתנתקות, מי משלם פרוטקשן לחמאס, מי התנצל מול ארדואן". הוא הוסיף כי פחדו של נתניהו נובע מ"מצבו הנואש", וסיפר: "התקשר אלי אחד השרים הבכירים בליכוד והתנצל. הוא אמר לי שבבלפור הכול אישי, אין שום דבר עקרוני". לדברי ליברמן, הבכיר אמר: "אם אני לא תוקף את ליברמן ואומר שהוא שמאל, אני חוטף צעקות וצרחות".

לאחר שבריאיון שהעניק מוקדם יותר היום אמר כי הוא לא שולל רוטציה בראשות הממשלה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ליברמן הבהיר כי הוא לא מכוון לשם: "אין שום רוטציה, לא צריך רוטציה", אמר, "האם אני פוסל את עצמי אי פעם להיות ראש ממשלה? לא. יש לי את הכישורים את הניסיון להיות ראש ממשלה יותר מכל אחד. אבל אין רוטציה".

בהתייחס לסקר שהובא הערב בחדשות 12 לפיו 59% מהציבור מתנגד לממשלת אחדות, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "זה לא מעניין". לדבריו, "גם כשהם (הסקרים – א"פ) טובים וגם כשהם פחות טובים צריך לקחת סקרים בערבון מוגבל". הוא הוסיף: "אני מאמין שמדינת ישראל זקוקה לממשלה לאומית, ליברלית ורחבה, של ישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן, לי אין שום אופציה אחרת".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי "נפלו כל המסכות. ליברמן מודה שהוא פועל להדיח את נתניהו, וזאת גם הסיבה שפירק ממשלת ימין וגרר את המדינה לבחירות נוספות. היום ברור שקול לליברמן הוא קול להפלת ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".

מטעמו של יולי אדלשטיין נמסר כי "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה-לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןיולי אדלשטייןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה