חדשות בארץ

נתניהו רומז: "נלחמים נגד איראן וחיזבאללה - ושומעים על כך בימים אלה"

לאחר הדיווח הסורי היום כי ישראל תקפה שיירת לוחמי חיזבאללה ותשתית האזנה, ראש הממשלה מצהיר: "אנו נלחמים בחזית הצפון, פועלים נגד איראן וחיזבאללה, ואתם שומעים על כך גם בימין אלו. אנו מטפחים בשיטתיות את קיר הברזל של ישראל, את עוצמתנו הצבאית, המודיעינית והטכנולוגית – הן בהגנה והן בהתקפה"

נתניהו בהר הרצל (צילום: פלאש 90)נתניהו בהר הרצל (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע התקיפה היום (חמישי) בסוריה המיוחסת לישראל, הערב הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנו נלחמים בחזית הצפון, פועלים נגד איראן וחיזבאללה, ואתם שומעים על כך גם בימין אלו". ראש הממשלה, שאמר את הדברים בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל, הבהיר כי תקיפות חיל האוויר הן "קיר הברזל שבנינו".

ראש הממשלה הוסיף והתייחס לפיגוע הלילה בגבול רצועת עזה שהוביל לפציעתם של שלושה לוחמים: "אתמול ניסה מחבל מעזה לפגע בישראל וחוסל על ידי כוחותינו. אני שולח בשמכם ובשם כל עם ישראל איחולי החלמה לפצועים".

"אנו מטפחים בשיטתיות את קיר הברזל של ישראל, את עוצמתנו הצבאית, המודיעינית והטכנולוגית – הן בהגנה והן בהתקפה", המשיך נתניהו. "היא מתחילה מתחת לפני הקרקע, בהרס מנהרות של אויבנו, והיא מגיעה אל מחוץ לאטמוספרה. אנו מכינים את עצמו כל הזמן".

נתניהו התייחס לניסוי שנערך השבוע בטיל חץ 3, שעל פי הדיווחים מסוגל ליירט טילים עם ראשי חץ גרעיניים: "בתחילת השבוע התבשרנו על הצלחת הניסויים באלסקה של מערכת היירוטים חץ 3, וזהו הישג אדיר שיאפשר לנו לפעול נגד טילים בליסטיים שיכוונו נגדנו מאיראן ומקומות אחרים".

מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" כי ישראל שיגרה טיל לאזור קוניטרה שבגולן הסורי, וכי בתקיפה לא היו נפגעים אך נגרם נזק. בערוץ הטלוויזיה אל חדת' דיווחו כי התקיפה הישראלית בוצעה לאחר שקודם לכן נצפו באזור תנועות של פעילי חיזבאללה.

התקיפה היום נחשבת לחריגה במיוחד זאת לאור העובדה כי התקיפות המיוחסות לישראל מבוצעות בעיקר בשעות הלילה. נכון לשעה זו טרם ברור האם הטיל שוגר מהקרקע או מהאוויר. האזור שהופצץ הוא תל אל בוריקה, אזור, שעל פי דיווחים זרים, הותקף מספר פעמים על ידי צה"ל, לאחר שנטען כי חיזבאללה, בסיוע יועצים איראנים, מנסה להקים שם תשתית צבאית שתכלול האזנה וניטור הכוחות הישראליים בגולן.

בשבוע שעבר דיווחו בתקשורת הסורית כי חיל האוויר הישראלי תקף מספר מטרות בתל אל-חארה שבמחוז דרעא ובקוניטרה. בדיווחים נטען כי בתקיפות נהרגו כמה אנשים, וכי מערך ההגנה האווירית של סוריה הצליח ליירט כמה מהטילים ששיגר צה"ל. במהלך התקיפה הושמדו שלושה מתקנים צבאיים של חיזבאללה וכן כמה מאגרי נשק. ישראל הרשמית סירבה להגיב לדיווחים, אך במערכת הביטחון העריכו כי איראן, באמצעות חיזבאללה, מנסה להקים תשתית טרור על הגולן.

גם חודש וחצי קודם לכן דווח על תקיפה ישראלית באזור. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הסורית, מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו חלק מהטילים הישראליים, אך נזק כבד נגרם למקום. בנוסף דווח כי ישראל השתמשה בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את המכ"ם הסורי לפני התקיפה.

תגיות:סוריהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה