חדשות בארץ

המחבל שהה שעתיים בתוך ישראל: תחקיר ראשוני של הפיגוע אמש

מחקירה ראשונית של הפיגוע הלילה על גדר המערכת עולה כי המחבל הצליח לשהות כשעתיים בתוך שטח ישראל. למרות שהובהר ללוחמים כי המחבל חמוש, הם לא פעלו לפי הנוהל המיוחד, ונבדק חשד כי לא כל הלוחמים היו מודעים לכך. גורם בכיר באוגדת עזה: "הלוחמים פעלו בגבורה ועמדו במשימה"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

המחבל שביצע הלילה (חמישי) את הפיגוע בגבול רצועת עזה הצליח לשהות כשעתיים בתוך שטח ישראל עד שפתח בירי לעבר כוח צה"ל שהוזנק למקום – כך עולה מהתחקיר הראשוני של הפיגוע, בו נפצעו שלושה לוחמים באורח בינוני וקל. עוד עולה כי במשך יותר משבע דקות צעד המחבל מהציר הפלסטיני אל תוך קו הגבול, תוך שהוא צולח את המעבר ומסתתר בשטח. "הלוחמים עבדו יפה מאוד ופעלו בגבורה", אמר גורם בכיר בצה"ל.

לפי התחקיר, המחבל זוהה לראשונה סמוך לשעה 02:08 על ידי תצפיתנית של צה"ל, שהבחינה בתנועה חשודה בסמוך לגדר המערכת. בשלב זה חשדה התצפיתנית כי מדובר במחבל שהצליח לחדור לשטח ישראל, והחליטה להקפיץ למקום כוח סיור של חטיבת גולני בפיקודו של מפקד המחלקה. בעת שהכוח היה בדרכו למקום, זיהתה התצפיתנית כי החשוד חמוש ברובה, ומשנה את הדיווח בקשר מ"טומהוק" ל"הוריקן" – כמסר חשאי על כך שהחודר חמוש בנשק.

עוד לפני שהספיקו לבצע נוהל מעצר חשוד, נפתחה לעברם אש ומפקד המחלקה ולוחם נוסף נפצעו. לוחם שלישי שהחל להשיב אש ולחתור למגע, לא מצליח לנטרל את המחבל ותוך כדי נפגע גם הוא באוזנו. "מהרגע שהמ"מ נכנס למגע, כל המרחב מתוחם ומוכל בתצפית על ידי האיסוף שלנו. נשמר מגע עם המחבל והכוח השני פוגע במחבל. המח"ט שמגיע מכין את המרחב בצורה מסודרת. בשלב הזה האיום הגדול ביותר הוא אירוע ירי דו צדדי. הייתה סברה שהוא נכנס לעמדה שלנו סמוך לגדר והתארגן כוח להסתערות. כוח בפיקוד מג"ד וסמח"ט מסתער והורג אותו", אמר בכיר בצה"ל שמעורה בפרטים.

התחקיר עדיין בעיצומו, ובצה"ל בודקים מדוע הלוחמים לא התייחסו לאירוע כאל ניסיון לפיגוע ופעלו לשמירה על מרחב בטוח, ומדוע לא נערכו מתחילה לעובדה כי הוא היה חמוש ונטרלו אותו מבעוד מועד. נבדק חשד כי לא כל הכוח קיבל את המסר כי מדובר במחבל חמוש.

בצה"ל מסרו כי המחבל הוא פעיל חמאס שמשרת במשטרה הפלסטינית, שיצא לנקום את מות אחיו מאש צה"ל בהפגנות על גדר המערכת באחד מימי השישי. על פי הדיווחים, אחיו של המחבל הוא פאדי אבו סלאח - פלסטיני קטוע רגליים שנטל חלק בצעדות השיבה. המחבל, שלבש מדים בעת ביצוע הירי, היה חמוש ברובה קלצ'ניקוב ובכמה רימונים, והספיק להשתמש לפחות באחד מהם עד שנורה למוות.

מחשש להבערת השטח, בצה"ל מיהרו להודיע כי "מדובר בפעולה עצמאית של המחבל על דעת עצמו", וכי "גופת המחבל בשטחנו", כך לפי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס.

תגיות:פיגועגדר המערכתצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה