חדשות בארץ

"סיפורי גוואלד וחסינות מאחורינו. המצביעים רוצים שנהיה אגרסיביים"

יו"ר המחנה הדמוקרטי תוקף את יו"ר העבודה ומאשים כי הוא "טרק את הדלת וריסק את האפשרות לאיחוד בשמאל". על מחנה הימין: "הם רוצים להיות צדקנים וטהרנים, שיעשו אצלם מעשה". לנוכח הסקרים המאכזבים, מכריז הורוביץ על קמפיין אגרסיבי: "לימין יש ביקורת? סימן שאנחנו עושים משהו טוב, ואנחנו מתכוונים להרגיז הרבה יותר. המצביעים שלנו רוצים שניתן בראש"

הורוביץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הורוביץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שעות לסגירת הרשימות לכנסת ה-22 והיום (חמישי) עולה מנהיג המחנה הדמוקרטי ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, למתקפה קשה כנגד יו"ר העבודה, עמיר פרץ, שסירב לחבור לרשימתו. "הציבור רצה חיבורים, הציבור רצה את האיחוד הזה. זו החלטה גרועה שפוגעת במפלגת העבודה", אמר הורוביץ בריאיון ל'וואלה'. "מי שעשה את זה הוא עמיר פרץ שטרק את הדלת וריסק את האפשרות לאיחוד בשמאל. אני השקעתי את המאמצים מתחילת הדרך - את ההסברים פרץ צריך לתת. לצערי הוא בחר מה שבחר - ונאלץ להתמודד עם התוצאות".

למרות הסקר האחרון השבוע, בחדשות 12, שניבאה לה היחלשות משמעותית מ-10 מנדטים ל-7, טען יו"ר המחנה הדמוקרטי כי האתגר שניצב למפלגתו הוא העלאת אחוז ההצבעה בקרב השמאל, ולא שינוי הקמפיין: "את יודעת כמה אנשים נשארו בבית הפעם הקודמת? אנשים לא טרחו לצאת, לא הצביעו, לא הוציאו אותם - וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות עכשיו. כשהחילונים יצביעו כמו המתנחלים והחרדים, התוצאה תהיה אחרת. כל החלוקה בין הגושים תשתנה. אחוזי הצבעה הם קריטיים, הנעה לקלפיות זה קריטי, אנשים צריכים לצאת מהבית".

האתגר השני שמאיים על המפלגה החדשה הוא משתה הקולות של כחול לבן, שפונה גם היא למצביעיה של מפלגתו. בכך מתכוננים במחנה הדמוקרטי להתמקד בקמפיין חד יותר מזה שמנהל בני גנץ. "סיפורי גוואלד וחסינות זה מאחורינו. השמאל במקום אחר. המצביעים שלנו רוצים שניתן בראש ושנהיה אגרסיביים", אמר הורוביץ.

למרות הביקורת הרבה שנשמעה בקרב מצביעי מרצ על צירופו של ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, בעקבות מאורעות אוקטובר 2000 ואמירתו הנודעת כי "אין פרטנר" בצד הפלסטיני, הגן הורוביץ על ברק, ואמר: "אני נעזר בו והוא נעזר בי. זו הנהגה משותפת", אמר, "ברק מביא ניסיון, הוא חד מאוד באמירות שלו ובקמפיין שלו. בשנתיים האחרונות הוא הקול הכי חריף נגד נתניהו, נגד משטר בלפור, השחיתות. צריך להשתמש בניסיון שלו וביכולות שלו - ראש ממשלה, רמטכ"ל שר ביטחון, ראה הכול עשה הכול, צריך להשתמש בדברים שהוא מביא, וקמפיין חזק הוא יודע לעשות", הוא אומר.

הורוביץ הוסיף כי הוא הפסיק "לשחק את המשחק הקבוע של השמאל שבו אנחנו חופרים מה לא בסדר אצלנו ומלקים את עצמינו". לדבריו, "הפסקתי להתנצל, נגמר עידן החנופה לימין. לימין יש ביקורת? סימן שאנחנו עושים משהו טוב, ואנחנו מתכוונים להרגיז הרבה יותר. הם רוצים להיות צדקנים וטהרנים, שיעשו אצלם (מעשה) וידיחו ראש ממשלה שיש מעליו ענן של שחיתות".

תגיות:ניצן הורוביץבחירות 2019כחול לבןהמחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה