חדשות בארץ

לאור יום: בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית

בכלי התקשורת הסורים מדווחים כי ישראל שיגרה טיל לעבר דרום קוניטרה. בתקיפה לא היו נפגעים אך נגרם נזק. דיווח ערבי: התקיפה בוצעה לאחר שנצפו באזור תנועות של לוחמי חיזבאללה

(צילום: עופר זידון, פלאש 90)(צילום: עופר זידון, פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי ישראל שיגרה היום (חמישי) טיל לאזור קוניטרה שבגולן הסורי, וכי בתקיפה לא היו נפגעים אך נגרם נזק. בערוץ הטלוויזיה אל חדת' דיווחו כי התקיפה הישראלית בוצעה לאחר שקודם לכן נצפו באזור תנועות של פעילי חיזבאללה.

התקיפה היום נחשבת לחריגה במיוחד זאת לאור העובדה כי התקיפות המיוחסות לישראל מבוצעות בעיקר בשעות הלילה. נכון לשעה זו טרם ברור האם הטיל שוגר מהקרקע או מהאוויר. האזור שהופצץ הוא תל אל בוריקה, אזור, שעל פי דיווחים זרים, הותקף מספר פעמים על ידי צה"ל, לאחר שנטען כי חיזבאללה, בסיוע יועצים איראנים, מנסה להקים שם תשתית צבאית שתכלול האזנה וניטור הכוחות הישראליים בגולן.

בשבוע שעבר דיווחו בתקשורת הסורית כי חיל האוויר הישראלי תקף מספר מטרות בתל אל-חארה שבמחוז דרעא ובקוניטרה. בדיווחים נטען כי בתקיפות נהרגו כמה אנשים, וכי מערך ההגנה האווירית של סוריה הצליח ליירט כמה מהטילים ששיגר צה"ל. במהלך התקיפה הושמדו שלושה מתקנים צבאיים של חיזבאללה וכן כמה מאגרי נשק. ישראל הרשמית סירבה להגיב לדיווחים, אך במערכת הביטחון העריכו כי איראן, באמצעות חיזבאללה, מנסה להקים תשתית טרור על הגולן.

גם חודש וחצי קודם לכן דווח על תקיפה ישראלית באזור. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הסורית, מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו חלק מהטילים הישראליים, אך נזק כבד נגרם למקום. בנוסף דווח כי ישראל השתמשה בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את המכ"ם הסורי לפני התקיפה.

תגיות:סוריהצה"לחיזבאללהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה