חדשות בארץ

ליברמן: עמיר פרץ יצטרף לממשלת נתניהו; פרץ: לא היה ולא נברא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הגיע להסכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפות לממשלתו לאחר הבחירות תמורת תמיכה עתידית של הליכוד במועמדותו לנשיאות. פרץ הגיב: "לא היה ולא נברא, אינני מועמד לתפקיד נשיא המדינה"

פרץ וליברמן (תמונות: גילי יערי ותומר נויברג, פלאש 90)פרץ וליברמן (תמונות: גילי יערי ותומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (חמישי) את מפלגת העבודה, וטען כי העומד בראשה, עמיר פרץ, הגיע להסכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפות לממשלתו לאחר הבחירות תמורת תמיכה של הליכוד במועמדותו לנשיאות, בבחירות שייערכו בעוד שנתיים.

בראיון לירון דקל ואריה גולן בכאן רשת ב', אמר ליברמן : "שמעתי אתמול את פרץ תוקף את השמאל, וכמה ימים לפני כן את דוד ביטן אומר שמפלגת העבודה, לאחר פרישתן של שלי יחימוביץ' וסתיו שפיר, היא בהחלט פרטנר ראוי. ברור מעבר לכל ספק שנתניהו סגור הרמטית עם עמיר פרץ. הם יכולים להכחיש מהבוקר עד הלילה. ברור שהתמורה לעמיר פרץ היא תמיכה של נתניהו בו במרוץ לנשיאות. אני מספיק שנים בפוליטיקה כדי להבין את המוזיקה".

פרץ, שעלה לאחר מכן לשידור, הגיב בחריפות על הדברים. "היכולת של ליברמן להמציא שקרים היא יכולת ידועה. היכולת שלו להבטיח הבטחות ולא לעמוד בהן – מוכרת". הוא הכחיש את הטענה כי קיבל הצעה מנתניהו להצטרף לממשלה תמורת תמיכה עתידית בו במרוץ לנשיאות: "לא היה ולא נברא, ומשל לא היה. אינני מועמד לתפקיד נשיא המדינה, נקודה. גם לא בעוד שנתיים".

יו"ר העבודה התחייב כי לא יישב בממשלה עם נתניהו ולא ינהל עמו משא ומתן: "אם יוחלט על כתב אישום נגדו – נדרוש ממנו להתפטר מתפקידו". הוא ציין כי ליברמן ידוע כמי ש"מומחה בקומבינות", והוסיף בעוקצנות: "אם נחליט על עסקה מלוכלכת – נפנה אליו שיתווך בה".

 

"אני לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ"

ועידת מפלגת העבודה אישרה אתמול את ההסכם לריצה משותפת עם מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס. בהסכם נקבע כי לא תהיה חבירה לגורם פוליטי נוסף, ובכך נסתם הגולל על האפשרות לאיחוד כולל בשמאל. פרץ – שספג בימים האחרונים אש פוליטית משמאל על חבירתו ללוי, ועל כך שהוא מונע איחוד עם המחנה הדמוקרטי – הגיב בתקיפות על הדברים. בנאומו בוועידת המפלגה הוא הגן על ריצתו המשותפת עם גשר, אותה הגדיר כ"מסע ישראלי חדש שיפתח את הדלתות", וכיוון את חיצי ביקורתו גם כלפי כלי התקשורת: "ראינו איך אנשים חסרי אמונה מנסים להסית נגדנו. איך האיחוד הטקטי ברק-מרצ זוכה לאיתרוג, לליטופים, ואיך החיבור האמיתי שלנו סופג מכל עבר".

"יכולתי להישאר במקום הנוח לי", ציין פרץ, "לחבור למרצ, לאהוד ברק, לעמוד בראש גוש שמאל. עבורי זה היה קל ונוצץ. הייתי מקבל מחיאות כפיים, מאמרים מפרגנים, אבל אם הייתי עושה זאת – הייתי חוטא לתפקידו האמיתי של מנהיג, כי תפקידו של מנהיג לשנות את המציאות ולא רק לנהל אותה ולשרוד אותה".

"אנחנו כאן כדי לשבור את הדיכוטומיה שאתם יצרתם, את הסטיגמות שאתם מטילים על האנשים, את הנרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר, הוא רפה שכל", הוסיף פרץ בחריפות. "אני קובע בצער רב שאתם העדר. אתם לא מוכנים לשנות את עמדתכם. אתם אלה שהייתם צריכים לחבק את החיבור הזה".

"כן, נכון – היא באה מהימין. גם ציפי לבני באה מהימין, וכולנו קיבלנו אותה בזרועות פתוחות. למה מול אורלי לוי אתם מתגרדים כל כך? ובכן, חבריי היקרים, חבל על המאמצים העקרים שלכם. איני נרתע, איני נבהל. אני לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ – נקודה", הבהיר יו"ר העבודה.

תגיות:אביגדור ליברמןעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה