שבת

יוצאים לטייל? שמרו על השבת!

בתקופה זו, שבה גבולות השבת נפרצים במרחב הציבורי, זה הזמן שלנו לאמץ עוד יותר את קדושת השבת, ולבחור לטייל באתרים שומרי שבת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימי החופשה הגדולה ובין הזמנים, כולנו רוצים לצאת קצת, להתאוורר, ליהנות עם הילדים ועם שאר המשפחה, לבקר במקומות מעניינים וליהנות מאטרקציות שונות.

דווקא בתקופה הזו, זה הזמן להתחזק בנושא חשוב במיוחד: שמירת השבת, ואם נתמקד יותר: בחירה באתרים, בחברות ובעסקים שומרי שבת.

בימים אלה, הדבר חשוב במיוחד. כעת, כאשר בערים שונות ברחבי הארץ נפרצת החומה של קדושת השבת, כשראשי ערים מפרים את הסטטוס-קוו של שמירת השבת במרחב הציבורי, כאשר ישנה פגיעה חמורה בקדושת השבת – זה הזמן להתחזק, ולחזק גם את בעלי העסקים שומרי השבת – ובפרט בערים שהיתה בהן פגיעה בקדושת השבת, שכן במקומות אלה מופעל לחץ על בעלי העסקים להפעיל את חנויותיהם ועסקיהם בשבת, רח"ל.

כבר ידוע ומפורסם מפי רבים שהחליטו לשמור את השבת, שסגירת העסק בשבת לא רק שאינה פוגעת בעסקים וברווחים – אלא ההיפך הגמור. במקום להפסיד את הרווח שהיו יכולים להרוויח מן העסק במהלך השבת, מדווחים בעלי עסקים בכל רחבי הארץ, כי מאז החלו לשמור את השבת – החלה פרנסתם להגיע ברווח יותר מתמיד, וללא הפסדים כלל.

ומלבד הרווח הכלכלי, עוד מרוויחים בעלי העסקים הללו יום של מנוחה וקדושה, כפי שצריכה השבת להיות, ואינם צריכים לעבוד בכל יום ללא מנוחה.

ולמרות זאת, בעלי עסקים רבים עדיין לא מבינים עד כמה גדולה קדושת השבת ועד כמה גדולה חשיבותה. לכן אנחנו, הצרכנים והלקוחות, בידינו הכוח להשפיע. נתחזק אנו בקדושת השבת, ונבחר לשהות באתרים שומרי שבת, לרכוש מוצרים בחנויות שומרות שבת, לבלות באטרקציות השומרות על השבת. אם נעשה זאת, הדבר בוודאי ישפיע גם על בעלי העסקים עצמם, אשר יראו את ההעדפה הברורה לעסקים שומרי שבת, ויחליטו להצטרף גם הם, ולסגור את חנויותיהם ובתי העסק שלהם בשבת. אם נוקיר את שומרי השבת, יצטרפו אליהם עוד רבים. אפשר היה לראות זאת בטבריה, כאשר חילק הרב זמיר כהן את "ברכת העסק" לעסקים שומרי שבת – כיצד השפיע הדבר על עסקים רבים נוספים, שקבלו על עצמם שמירת שבת בעסק.

אז בטיול הבא שלכם, שימו לב שאתם בוחרים באטרקציות שומרות שבת. וזכות השבת תשרה ברכה גם עליכם ועל כל עם ישראל.

תגיות:שבתטיול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה