חדשות בעולם

ממשל טראמפ הטיל סנקציות על שר החוץ של איראן

לאחר שהנשיא טראמפ חתם לפני מספר שבועות על צו להטלת סנקציות נגד מנהיגה העליון של איראן, הודיע משרד האוצר האמריקני על הוספתו של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, לרשימת האישים האיראניים עליהם מוטלות סנקציות. זריף: "תודה שאתם מחשיבים אותי כאיום גדול כל כך"

זריף (צילום: שאטרסטוק)זריף (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית הודיעה אמש (רביעי) על הטלת סנקציות אישיות על שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף.

"זריף מיישם את סדר היום חסר האחריות של מנהיגה העליון של איראן, והוא דוברו העיקרי של המשטר ברחבי העולם", אמר שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין. "ארצות הברית שולחת מסר ברור למשטר האיראני, כי התנהגותו לחלוטין אינה מקובלת. בעוד המשטר מונע מאזרחיו את הגישה למדיה החברתית, שר החוץ זריף מפיץ תעמולה ודיסאינפורמציה ברחבי העולם".

הכוונה להטיל סנקציות על זריף הוכרזה כבר בסוף חודש יוני, כאשר הנשיא טראמפ חתם על צו להטלת סנקציות על המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ועל המעגל הקרוב אליו. אלא שהמהלך הושהה במשך מספר שבועות, כדי לתת הזדמנות נוספת למשטר האיראני להגיע לשולחן המשא ומתן עם הבית הלבן. טהראן מצדה הבהירה כי אין בכוונתה להגיע לשיחות כל עוד הסנקציות שהוטלו עליה בשנה האחרונה לא יוסרו. גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי הטלת הסנקציות על זריף אינה סוגרת את הדלת על האפשרות למשא ומתן עם איראן. לדבריו, טראמפ מעוניין למצות את המישור הדיפלומטי, אך ירצה לעשות זאת מול מקבלי ההחלטות בטהראן, ולא מול זריף שלא הייתה לו הסמכות לכך.

הסנקציות שהוטלו על שר החוץ האיראני כוללות הקפאת נכסים שהוא מחזיק בארצות הברית, וכן אוסרות על אזרחים אמריקניים לעשות עמו עסקים. זריף הגיב בחשבון הטוויטר שלו, כי הסנקציות לא ישפיעו עליו ועל משפחתו, מכיוון שאין לו "רכוש או אינטרסים" מחוץ לאיראן. "ארצות הברית סימנה אותי בטענה שאני 'הדובר העיקרי של הממשל ברחבי העולם'. האם האמת באמת כל כך כואבת? תודה שאתם מחשיבים אותי כאיום גדול כל כך לסדר היום שלכם", הוסיף הדיפלומט הבכיר.

תגיות:איראןדונלד טראמפמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה