חדשות בארץ

6 שנים מאז שהקים את מפלגת כולנו: כחלון התפקד לליכוד

יו"ר כולנו משה כחלון התפקד היום למפלגת הליכוד, ובכך הביא לסוף המפלגה ששרדה 4 שנים בפוליטיקה ורק שתי מערכות בחירות. יו"ר כולנו בעת החתימה לריצה משותפת עם הליכוד לפני חודשיים: "מפלגת כולנו עצמאית ותמשיך להיות עצמאית. נא לא לשים לב לכותרות המוזמנות. הגענו להיות שותפים ולא שכירים"

כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר 4 שנים בהן שימשה את ח"כ משה כחלון שהקים אותה ב-2013 ורץ תחתיה בבחירות 2015, סופה של מפלגת כולנו הגיעה הערב (רביעי) כאשר מנהיגה התפקד למפלגת הליכוד, בה החל את דרכו הפוליטית.

נוסף לכחלון, גם חברת הכנסת לשעבר טלי פלוסקוב ושר הכלכלה אלי כהן עזבו את כולנו לאחר שזו נבלעה בתוך רשימת הליכוד. לעומת זאת, השרה יפעת שאשא ביטון נשארה חברת כולנו, אולם רק כדי שכספי מימון המפלגות של הרשימה יועברו לקמפיין הליכוד.

התפקדותו של כחלון לליכוד ונטישת מפלגתו, באים בניגוד חד לדברים שאמר ערב החתימה על ההסכם להתמודדותו ברשימת הליכוד-כולנו, כי "מפלגת כולנו עצמאית ותמשיך להיות עצמאית. נא לא לשים לב לכותרות המוזמנות. כולנו תמשיך לכהן ולשרת את הציבור כמפלגה עצמאית. הגענו להיות שותפים ולא שכירים". כחלון אף הוסיף כי "מפלגת כולנו תמשיך להיות מפלגה חברתית, ימנית, לאומית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם קמנו"

לעומת זאת, באירוע של הליכוד לפני כשבועיים לציון 13 שנות בנימין נתניהו בראשות הממשלה, הצהיר כחלון כי השיבה שלו לליכוד היא לא מיזוג אלא "חזרה הביתה': "בלילה של הבחירות ראש הממשלה שאל מתי אתה חוזר הביתה? אמרתי לו עכשיו. זה הבית שלי זה הבית של כולנו של הפריפריות, של מרכז הארץ, של העשירים ושל העניים. הליכוד הוא בית אחד גדול ואני חלק מהבית הזו ואנשי כולנו חלק מהבית הזה, גם ראשי הערים שלנו. ואפילו את גלנט הבאתי לך. כולם פה כאיש אחד יד אחד לניצחון הליכוד בענק".

ח"כ רועי פולקמן, שלא ראה בעין יפה את המיזוג, הודיע השבוע על פרישה מהרשימה, זאת בעקבות החלטת בית המשפט העליון שיאשרה את מיזוג המפלגות, ובכך סגרה באופן סופי כל אפשרות לשינוי. "את שאיפתי לעשות ולתרום לא מיציתי ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה למען הציבור גם בעתיד", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

לפי פולקמן, על אף שהוא מכבד ומעריך את חבריו בתנועת הליכוד, "מקומי בעת הזו איננו שם". ההבדלים בין שתי הסיעות, כך לדבריו, הם בכך שסיעתו בת 10 החברים בכנסת ה-20, הייתה בעיקר סיעה חברתית, "שבפעם הראשונה מאז המחאה החברתית בשנת 2011 הביאה בשורה אמיתית למעמד הביניים ולשכבות החלשות בישראל. צמצום פערים ושוויון, ולא רק שוק חופשי וצמצום רגולציה. זאת לצד שמירה על ממלכתיות ודוגמא אישית".

תגיות:משה כחלוןכולנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה