חדשות בארץ

עתירה נגד שר הפנים: מנע את כניסתה של חברת הקונגרס תומכת ה-BDS

לאחר ששגריר ישראל בארצות הברית הודיע כי המדינה לא תמנע את כניסתה של חברת הקונגרס האמריקנית תומכת ה-BDS, בארגון שורת הדין הגישו עתירה נגד השר דרעי: אל לה לישראל לתת לסטודנטים זרים להילחם עבורה, ואילו כאן בארץ היא זו שתיכנע לתופעה מסיבות של יוקרה ומעמד של פעילי BDS חשובים כאלו ואחרים"

חברת הקונגרס עומאר (צילום: שאטרסטוק)חברת הקונגרס עומאר (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר שישראל הבהירה כי תתיר את כניסתן של חברת בית הנבחרים של ארצות הברית, אילהאן עומאר, וזאת חרף תמיכתה בתנועת החרם ה-BDS, אתמול (שלישי) הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לחייב את המדינה לפעול על פי החוק ולאסור את כניסתה. בעתירה, שהוגשה על ידי ארגון "שורת הדין", נטען כי על שר הפנים אריה דרעי להפעיל את סמכותו החוקית ולמנוע את כניסתה של חברת הקונגרס, לאחר שזו, יחד עמיתתה, ראשידה טליב, הודיעו כי הן יערכו ביקור בישראל.

נבחרות הציבור האמריקניות, שהתבטאו בעד פעולותיה של תנועת החרם על ישראל, חתומות על הצעת חוק המעגנת את זכותם של אמריקאים לתמוך ב-BDS. בעקבות כך, אמור התיקון לחוק הכניסה לישראל, האוסר כניסת תומכי חרם, למנוע את הגעתן לישראל. עם זאת, במידה רבה, הסמכות בנושאים טעונים אלה נתונה למשרד החוץ שיכול להמליץ למשרד לנושאים אסטרטגיים ולמשרד הפנים, האמונים על אכיפת חוק זה, לאשר חריגה מהחוק ולאפשר לאישיות אסטרטגיות להיכנס לארץ, לאחר שמניעת כניסתם עלולה לפגוע ביחסי החוץ של ישראל. בדיווח ב"הארץ" אף נטען כי מי שיכריע בסוגיה רגישה זו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו, שצפוי, כך לפי הדיווח, לבקש חוות דעת מהמועצה לביטחון לאומי.

על רקע זה, בשבוע שעבר הודיע שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, כי המדינה תאשר את הגעתן. "מתוך כבוד לקונגרס האמריקאי והברית הדגולה בין ישראל לאמריקה, לא נמנע מאף חבר קונגרס להיכנס לישראל", נימק דרמר.

בעתירה היום צירף הארגון את הדברים שהעלה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחשבון הטווויטר שלו בו תקף את השתיים בחריפות: "על גב' עומאר, ועל חברתה ראשידה טליב להתנצל בפני עם ישראל, כמו גם בפני משרד הנשיא, ובכלל, בפני אזרחי ארצות הברית".

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, מסרה: "ממשלת ישראל פועלת רבות, ומפצירה בסטודנטים אמריקנים ותושבי מדינות אחרות בעולם, להיאבק ככל יכולתם בגילויי ה-BDS והאנטישמיות בקמפוסים. דרישה זו הינה דרישה קשה מנשוא, המעמידה את אותם סטודנטים יהודים, או אף שאינם יהודים, במצבים קשים ובלתי נעימים, אל מול שנאתם היוקדת וארסם הנוטף של פעילים ממומנים היטב".

עוד נמסר כי "בקרב זה על מדינת ישראל וממשלתה לשמש דוגמה, ולעמוד בעצמה בכל הכלים שברשותה כנגד התופעה הזו גם כן. אל לה לממשלת ישראל לתת לאחרים, ובהם סטודנטים צעירים, להילחם את המלחמה הזו עבורה, ואילו כאן בארץ היא זו שתיכנע לתופעה מסיבות של יוקרה ומעמד של פעילי BDS חשובים כאלו ואחרים".

תגיות:משרד הפניםשורת הדיןBDSעתירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה