חדשות בארץ

אש חופשית: "ליברמן משקר ברוסית ואומר אמת בעברית"

שר הכלכלה ברשימת הליכוד-ביתנו, שמיזוגה אושר באחרונה, תקף את יו"ר ישראל ביתנו וטען כי הוא מרמה את קהל בוחריו: "הוא אומר לקהל המצביעים הרוסי שימליץ על נתניהו לראשות הממשלה - אך לאחרים אומר כי יתמוך ביריבו מכחול לבן. כל קול לליברמן - יילך לגנץ". למרות הגירעון החמור בקופת האוצר, טוען כהן: "המצב הכלכלי של ישראל מעולם לא היה טוב יותר". מבטיח: "לא נעלה מיסים"

השר כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השר כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

48 ימים לבחירות, והמתקפה החזיתית של הליכוד נגד ישראל ביתנו נמשכת: מספר 15 ברשימת הליכוד-כולנו, שר הכלכלה אלי כהן, תקף הבוקר (רביעי) את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וטען כי ישנו פער מהותי בין הדברים שהאחרון מעביר לקהל הישראלי, לבין מסריו לקהל היעד הרוסי. "ליברמן אומר בעברית שיתמוך בבני גנץ, אבל בהקלטות שלו ברוסית אומר שילך עם נתניהו", אמר כהן.

כהן חזר על מסרי הליכוד לפיהם כל מהלכיו הפוליטיים של ליברמן מבוססים על ריב פרסונלי מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא הבטיח הרבה דברים ב-20 השנים האחרונות, אבל לא טיפל בכלום. לא עולים, לא עזה – השיקול היחיד שלו הוא השיקול האישי".

בריאיון, לא פסל בכיר הליכוד חבירה לממשלת אחדות יחד עם כחול לבן, אם כי טען כי האחרונה היא זו ששללה אחדות לאחר שפסלה את מנהיג הליכוד. "הם מרימים את דגל האחדות, אבל לא מקבלים את הדמוקרטיה", אמר וציין את הישג הליכוד בבחירות האחרונות בה הביאה הליכוד להישג אלקטורלי חסר תקדים. "גם עכשיו וגם לפני חודשיים, כחול לבן יכלו להצטרף אבל הם פוסלים את נתניהו ברמה הפרסונלית. ישראל היא מדינת חוק, ולכל אחד קיימת חזקת החפות", הוסיף.

עם זאת, כהן הצהיר כי "מי שיבוא ויאמץ את הקו של המחנה הלאומי, את נושאי הכלכלה חופשית, הרגישות החברתית - בבקשה".

בהתייחס לגירעון החריף בקופת המדינה, החווה שר הכלכלה על הישגים אחרים בתחום הכלכלה: "מצבה הכלכלי של מדינת ישראל מעולם לא היה טוב יותר. החוב-תוצר של ישראל הוא מהטובים ביותר בין מדינות ה-OECD. בנוסף, דירוג האשראי שלנו הוא הטוב ביותר מאז קום המדינה - דאבל A מינוס. התעסוקה ברמתה הטובה ביותר של 3.6%. הגירעון מבטא את החוב של מדינת ישראל, והחוב כיום נמצא ברמת השפל שלו, ואחד מהטובים ביותר ב-OECD".

לאחר שמוקדם יותר היום העריך נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כי "למשך זמן ממושך" לא תהיה החלטה להעלות את הריבית, שר הכלכלה הבטיח כי הממשלה לא מתכוונת להביא לעלייה שכזו – למרות הגירעון. "חד וחלק - אין כוונה להעלות מסים. מי שמעלה מסים מקטין את הצמיחה ומגדיל את האבטלה", טען.

על רקע הביקורת במחנה הפוליטי בעקבות אישור הקבינט אתמול של בניית 700 יחידות בשטחי C לפלסטינים, טען כהן כי לנוכח העובדה שממשלת ישראל אישרה "בנייה מסיבית" להתיישבות היהודית של 6,000 יחידות דיור, הרי שבניית 700 יחידות דיור לטובת האוכלוסייה הפלסטינית "מבטאת את המחנה הלאומי". במקביל, השר כהן הדגיש כי אין לממשלת ישראל כל כוונה לסגת משטחי יהודה ושומרון, זאת מאחר ו"כל שטח שנחזיר לפלסטינים יהפוך להיות שטח אסלאמיסטי".

"המעשה האחראי הוא שליטה שלנו מן הצד האחד. אני תומך בסופו של דבר במהלך של אוטונומיה – שהם יוכלו לבחור את ראשי הערים שלהם, את הנשיא שלהם. אבל אם תהיה לפלסטינים מדינה עם צבא – הוא לא יופנה לירדן וסוריה, אלא אך ורק נגד מדינת ישראל", סיכם כהן.

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019ח"כ אלי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה