חדשות בארץ

"תושיה, יוזמה, נחישות": כוכבי העניק צל"ש לשייטת 13

בטקס, שנערך בבסיס זרוע הים בחיפה, העניק הרמטכ"ל אביב כוכבי ציון לשבח לקומנדו הימי, אות הערכה לשייטת ספינות הטילים ותעודות הערכה לשייטת הצוללות ולכוחות מסווגים נוספים בזרוע הים

הענקת צל"ש למפקד שייטת 13, אלוף-משנה ט’ (צילום: דובר צה"ל)הענקת צל"ש למפקד שייטת 13, אלוף-משנה ט’ (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, העניק אתמול (שלישי) ציון לשבח לקומנדו הימי של זרוע הים (שייטת 13), אות הערכה לשייטת ספינות הטילים (שייטת 3), ותעודות הערכה לשייטת הצוללות (שייטת 7) ולכוחות מסווגים נוספים בזרוע הים.

טקס הענקת האותות נערך בבסיס זרוע הים בחיפה, והשתתפו בו מפקד זרוע החיל, אלוף אלי שרביט, ומפקד בסיס חיפה, תת-אלוף גיל אגינסקי.

(סרטון: דובר צה"ל)

הצל"ש, אות ההערכה והתעודות הוענקו ליחידות זרוע הים בשל פעילויות מבצעיות פורצות דרך, בהן הפגינו עוז, נחישות, יצירתיות, קור רוח עילאי וחדשנות מבצעית וטכנולוגית.

בנאומו בטקס אמר כוכבי: "בקצה נמצאים לוחמים שמסכנים את נפשם עבור ביטחון ישראל, ואלה לוחמי ומפקדי שייטת 13. אני מבקש להודות לכם מעומק הלב. אני מאוד מעריך את מה שאתם עושים וסומך עליכם מאוד. גיליתם תושייה, גיליתם יוזמה, גיליתם נחישות".

"כשאני אומר נחישות זו לא עוד מילה מלקסיקון הפלקטים של קצינים מהסוג הזה", הוסיף הרמטכ"ל. "זו נחישות אמיתית – כי אם לא מצליחים בדרך אחת, חוזרים אחורה ומצליחים בדרך שנייה, ואתם יודעים על מה אני מדבר. הנחישות הזאת אפיינה לא רק אתכם, אלא את החיל כולו".

"גיליתם אומץ רב, מקצוענות, ושניהם ביחד הובילו לתרומה ישירה לביטחון עם ישראל ולביטחון מדינת ישראל. צה"ל פועל ויפעל בכל הזירות באזור – באוויר, ביבשה ובים – ויעשה הכל לאל ידו לפגוע באויבים שלנו ולשבש את דרך הפעילות שלהם. אשרי צה"ל, אשרי מדינת ישראל, שיש יכולות כאלה ויש חיל כזה, עלו והצליחו".

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, אמר: "סוד העוצמה הימית הוא בחיבור בין חוד החנית – לוחמי שייטת 13, שזה עתה קיבלו את הציון לשבח, לאחר שפעלו בנחישות, בקור רוח, בתחכום, ביצירתיות ובתעוזה – לזרוע הארוכה שלנו מעל המים, שייטת ספינות הטילים. שייטת הסטי"לים – שזכתה לאות הערכה על אלפי שעות ים בינות לגלים, במרחבי הימים, בדרום ובצפון – פעלה בצורה נחרצת, חדה ומדויקת בהובלת הכוחות ליעדם המבצעי. חשוב לא פחות, החיבור לזרוע הארוכה מתחת למים – שייטת הצוללות שפעלה בחשדנות, בהתאמה לאתגרים, במקצועיות יוצאת דופן ובמסירות רבה. חשוב כי נמשיך לפעול בענווה ובצנעה, נסתרים מן העין, בדיוק באופן בו עשינו זאת עד כה. מאמין בכם, סומך עליכם, צאו, הפליגו, צללו ושובו בשלום לנמל הבית".

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
מימין: ראש מספן ים, תת-אלוף שי אלבז, כוכבי ושרביט (צילום: דובר צה"ל)מימין: ראש מספן ים, תת-אלוף שי אלבז, כוכבי ושרביט (צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:חיל היםשייטת 13צל"שאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה