חדשות בארץ

סקר: המחנה הדמוקרטי נחלש, הימין המאוחד – המפלגה השלישית בגודלה

בעוד המפץ בשמאל לא הוכיח את עצמו ונחתך ב-3 מנדטים, האיחוד בימין בראשות שקד גורף 12 מנדטים. המפלגות הגדולות מתחזקות וכעת שתיהם עומדות על 30 מנדטים. אם עוצמה יהודית ופייגלין יצטרפו לשקד, רשימת האיחוד תזנק ל-14 מנדטים – על חשבון 2 מנדטים של הליכוד שיציבו את כחול לבן כמפלגה הגדולה ביותר

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע ואשר פורסם הערב (שלישי) בחדשות 12, עולה כי רשימת "הימין המאוחד" בראשות איילת שקד זוכה ל-12 מנדטים וניצבת כמפלגה השלישית בגודלה. לעומת זאת, "המחנה הדמוקרטי" בראשות יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נחלשת בשלושה מנדטים וגורפת 7 מנדטים בלבד.

עוד עלה בסקר כי אם מפלגת הימין המאוחדת תוסיף לשורותיה את עוצמה יהודית, היא תזכה ל-13 מנדטים. זאת ועוד, אם תצרף, בנוסף, גם את זהות של משה פייגלין, היא תזנק ל-14 מנדטים, בעוד שהליכוד יירד בשני מנדטים ל-28.

בזירת המפלגות הגדולות ניכרת מגמת התחזקות, כאשר כחול לבן והליכוד גם יחד זוכות ל-30 מנדטים. בעוד הליכוד התחזקה במנדט אחד בלבד, כחול לבן התחזקה ב-3 מנדטים.

לאחר מפלגת הימין המאוחד שניצבת במקום השלישי בגודלה, במקום הרביעי מככבת הרשימה הערבית המשותפת, שגורפת 11 מנדטים – ללא שינוי מהסקר האחרון, למרות הצטרפותה של בל"ד אתמול.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שהציג הערב את 25 המקומות הראשונים, ממשיכה לשמור על כוחה וזוכה ל-10 מנדטים. יהדות התורה גם כן שומרת על כוחה ומקבלת 8 מנדטים, כמו גם ש"ס שזוכה ל-7 מנדטים.

לאחר המחנה הדמוקרטי, סוגרת את הרשימה מפלגת העבודה-גשר, בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, שממשיכה להיחלש וגורפת 5 מנדטים בלבד. מפלגת זהות של משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-1.4% תמיכה בלבד. גם מפלגת עצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-1.2% תמיכה.

באשר לתמונת הגושים, לא ניכר שינוי של ממש: גוש הימין-חרדים זוכה ל-57 מנדטים, זאת בעוד גוש המרכז-שמאל-ערבים מונה 53 מנדטים בלבד. לנוכח זאת, ישראל ביתנו ממשיכה להוות לשון מאזניים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך לשמור על ההובלה, אך במקביל הפער מול גנץ הולך ומצטמצם ל-10% בלבד. לעומת 42% תמיכה בנתניהו בדומה לסקר הקודם, גנץ מתחזק ועולה ל-32%, לעומת 30% בסקר הקודם.

תגיות:בחירות 2019סקר בחירותהמחנה הדמוקרטיהימין המאוחד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה