חדשות בארץ

צה"ל לתושבי רצועת עזה: "איראן מנסה להשתלט על הרצועה"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הזהיר את תושבי רצועת עזה מפני הקשר המתהדק בין חמאס לאיראן, שבא לידי ביטוי בהתבטאויות של בכירים בשני הצדדים: "זאת ההתחלה – ורק אתם תבחרו את הסוף"

אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), אלוף כמיל אבו רוקון, הזהיר היום (שלישי) את תושבי רצועת עזה מפני הקשר המתהדק בין חמאס לאיראן, שבא על חשבונם. בפוסט ובסרטון קצר שפורסמו ב"אל-מונסק" – עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית – צוטטו התבטאויותיהם של בכיר בחמאס ושל ראש המרכז למחקרים אסטרטגיים בטהראן, החושפות צוהר לעובדה שחמאס הפך להיות זרוע ביצוע צבאית והגנה על איראן.

"איראן מנסה להשתלט על הרצועה", נכתב בפתח הפוסט של המפת"ש. "בשבוע שעבר בכיר ארגון הטרור חמאס סאלח אל-עארורי אמר כי 'חמאס בקו ההגנה הראשון על איראן'. אתמול הודיע הדיפלומט האיראני אמיר מוסווי על 'הקמת חזית צבאית מאוחדת' מטהראן עד עזה. זאת ההתחלה – ורק אתם תבחרו את הסוף".

(קרדיט סרטון: מתפ"ש)

בשבוע שעבר נפגש המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, עם משלחת חמאס בראשותו של אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור. אל-עארורי העביר לחמינאי מכתב ממנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, ואמר כי "חמאס נמצא בקו ההגנה הראשון על איראן. כל תוקפנות נגד איראן היא תוקפנות נגד פלסטין ונגד ההתנגדות". חמינאי מצדו הבהיר כי תמיכתו המלאה של משטר האייתוללות בסוגיה הפלסטינית לא תשתנה, על אף הלחצים שמפעילה עליו ארצות הברית. הוא שיבח את "העמידה האיתנה" ו"ההתנגדות" של הפלסטינים, ואמר כי "עסקת המאה" – תוכנית השלום המקודמת על ידי הממשל האמריקני – היא "קונספירציה מסוכנת", המכוונת לחסל את הזהות הפלסטינית באמצעות כסף.

אתר "פלסטין אל-יום", המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי, פרסם אתמול ראיון נרחב עם הדיפלומט האיראני אמיר מוסווי, המכהן כיום כמנהל המרכז למחקרים אסטרטגיים בטהראן. מוסווי אמר בראיון כי "ציר ההתנגדות" מהווה "חזית צבאית מאוחדת המשתרעת מטהראן, ועוברת דרך עיראק, סוריה, לבנון ועד פלסטין-רצועת עזה". לדבריו, בכל מלחמה או עימות צבאי כולל בין איראן לבין ישראל וארצות הברית, תפעל חזית זו במשותף. הוא ציין כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הצהיר על כך פעמים רבות, וכי מסר דומה הועבר במכתבו ששיגר הנייה לחמינאי באמצעות משלחת חמאס. "הגיהנום ייפתח על הישות הציונית. הישראלים, האמריקנים וסוכניהם באזור יינגפו בפני החזית", אמר מוסווי.

תגיות:איראןחמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה