חדשות בארץ

"מעדיפים ימין קיצוני על פני השמאל - פי מיליון"

השר הנגבי הטיל ספק באשר למחויבותם של שקד ובנט להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה, ואף הביע חשש שהם יבצעו מהלך דומה לשל ליברמן וינסו להדיחו מכיסאו. הוא קרא לצרף את עוצמה יהודית לרשימת הימין המאוחד בראשות שקד, ואמר כי אסור לבזבז קולות בגוש, אך לא נמנע מלקרוא להצבעה ישירה למפלגתו

הנגבי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)הנגבי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
אא

בכיר הליכוד וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, צחי הנגבי, הצהיר היום (שלישי) כי מפלגתו מעדיפה להרכיב ממשלה עם המפלגות הקיצוניות על פני הליכה לממשלת אחדות עם כחול לבן והעבודה. הנגבי אמר את  הדברים בריאיון ל-ynet במהלכו נשאל האם מפלגתו מעדיפה "ימין קיצוני על פני הערכים של השמאל", והשיב כי "בערך פי מיליון".

הנגבי הוסיף: "היינו שמחים שהליכוד היה מקבל 61 מנדטים וכך גם הערכים הליברלים, הפרגמטיים, הריאליסטיים והתקיפים שלנו בנושאים ביטחוניים היו מקבלים ביטוי מושלם. זה לא קרה מאז 1948 וכנראה לא יקרה ב-71 השנים הבאות. לכן הקואליציה העדיפה בעינינו היא קואליציה שמשקפת את העובדה שבחברה הישראלית יש רוב משמעותי מאוד לימין".

בהתייחס לאיחוד במחנה הימין בהנהגתה של איילת שקד, הטיל הנגבי ספק באשר למחויבותה של האחרונה להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה לאחר הבחירות: "יש חשש מכיוון ששמענו לאורך השבועות האחרונים אמירות, בעיקר של בנט אבל גם של איילת שקד, שעל פיהן ניתן להבין שהם לא מחויבים להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו והם היו רוצים למעשה לראות אולי חלופה".

דבריו של הנגבי מגיעים על רקע הדיווחים כי נתניהו הפציר ביו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, כי יציב בפני ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, תנאי סף לפיו התחייבו להמליץ רק עליו לראשות הממשלה בפני נשיא המדינה – דרישה שהשניים סרבו לקבל באופן אוטומטי. למרות זאת, עם ההודעה אתמול על הקמת רשימת "הימין המאוחד", נמסר כי בין המפלגות סוכם כי הרשימה תמליץ על ראש הממשלה המכהן לכהונה נוספת. במחווה לכך, טען הנגבי כי גם ליברמן התחייב לכך, אך בזמן אמת לא פעל כן. "כבדהו וחשדהו, אנחנו כבר למודי הבטחות", אמר.

לדבריו של בכיר הליכוד, אם האיחוד בימין לא יכלול את עוצמה יהודית, נועם, אלי ישי וזהות, הרי שהוא "לא משיג את התוצאה". לפי הנגבי, "התוצאה היא לוודא שבכל מקרה לא נחזור על הטעות הקשה של הפעם הקודמת, ולכן בהנחה שבאמת השלם הזה לא יהיה מספיק שלם, עדיין תהיינה מפלגות ימין לליכוד שירוצו בנפרד ושהן על פי הסקרים לפחות לא מגיעות אל אחוז החסימה.

"כבר שמענו את האולטימטום שהציג ליברמן. הוא למעשה כפי שהוא אמר בקולו הוא, יש לו חיבור היום לגנץ אבל הוא עדיין אמר שהמפלגה הגדולה ביותר היא זו שימליץ עליה ולכן הדבר הזה מאוד חיוני, שאנשים יצביעו למפלגה שלנו, לליכוד".

למרות  שבליכוד הצהירו כי הם לא מתכוונים לשריין מקומות, כמו שהציעו בימין המאוחד, הנגבי קרא לרשימה שתאחד את כלל הגורמים מימינה לליכוד, זאת חרף דבריו כי "הם עדיין גורמים קיצוניים". לטענתו, "חלק ממצביעי הימין הם קיצוניים. הם לא יכולים להצביע לליכוד כי הליכוד היא מפלגה ליברלית, חילונית, עם זיקה באמת חדה ונוקבת למסורת ולמורשת אבל אנחנו לא מפלגה דתית".

תגיות:איילת שקדצחי הנגביבחירות 2019הימין המאוחד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה