חדשות בארץ

משלחת מרצ נפגשה עם ראש הממשלה הפלסטיני: "יש פרטנר ברמאללה"

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, נפגש ברמאללה עם משלחת של מפלגת מרצ, שהגיעה להשתתף בכינוס האינטרנציונל הסוציאליסטי. בתום הפגישה אמרו חברי המשלחת כי באו "לחזק את מחנה השלום" ולהעביר את המסר כי "יש פרטנר". בנאומו בכינוס תקף אשתייה את הבית הלבן על רקע ניסיונו לקדם את עסקת המאה: "ממשל טיפש"

אבו מאזן ואשתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)אבו מאזן ואשתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)
אא

משלחת של מפלגת מרצ הגיעה היום (שלישי) לרמאללה, על מנת להשתתף בכינוס של האינטרנציונל הסוציאליסטי בנושא שלום ושתי מדינות. במשלחת השתתפו חברת הכנסת תמר זנדברג, וחברי הכנסת לשעבר אבשלום וילן, מוסי רז וקולט אביטל, נציגת מרצ באינטרנציונל הסוציאליסטי.

בנאומו בפתיחת הכינוס אמר ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, כי בנימין נתניהו מעולם לא היה שותף לשלום: "ישראל של נתניהו גוזלת את אדמתנו וכספנו והורגת את בנינו. אנחנו רוצים שותף ישראלי לשלום על יסוד פתרון שתי המדינות". הבכיר הפלסטיני האשים כי הממשל האמריקני בראשות הנשיא טראמפ מנסה לחסל את פתרון שתי המדינות באמצעות תוכנית השלום שלו, וכי בשנתיים האחרונות הוא פעל כמו "סוחר נדל"ן בניו יורק" כדי לסחוט את הפלסטינים וללחוץ עליהם לקבל את עסקת המאה: "אנחנו מתנגדים לתוכנית. זהו ממשל טיפש, שחושב שניכנע".

חברי המשלחת הישראלית נפגשו עם אשתייה, שאמר כי הפלסטינים מחויבים למשא ומתן לשלום ולפתרון שתי המדינות. הוא מתח ביקורת על המדיניות של ממשלת ישראל וממשל טראמפ, וזאת על רקע הוועידה הכלכלית שהתקיימה בבחריין.

זנדברג, מספר 2 במחנה הדמוקרטי שהוקם על ידי מרצ ואהוד ברק, אמרה כי המשלחת הגיעה כדי להביע את מחויבות מרצ למשא ומתן שיוביל להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, ועל מנת "להעביר מסר לציבור הישראלי, הפלסטיני והבינלאומי שיש פרטנר". אביטל ציינה כי "דווקא בימים אלה חשוב לנו לחזק את מחנה השלום, והוא קיים בשני הצדדים".

בתום הביקור, כתב מוסי רז, מספר 8 ברשימת המחנה הדמוקרטי, בחשבון הטוויטר שלו: "נפגשנו היום ברמאללה עם ראש הממשלה הפלסטיני החדש, מוחמד אשתייה, והבהרנו לו שיש ציבור ישראלי גדול שמעוניין בשלום. ראש הממשלה חזר והדגיש את מחויבותו למשא ומתן לשלום ולשתי מדינות – מחויבות בולטת לאור סרבנותו של נתניהו. בעקבות המפגש אני קובע: יש פרטנר ברמאללה, דרוש פרטנר בבלפור".

תגיות:הרשות הפלסטיניתמרצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה