חדשות בארץ

סוף למשבר הרבש"צים: יוכרו כעובדי משרד הביטחון

חודשים של מאבק הגיעו היום לסיומם כאשר משרד הביטחון הודיע כי רכזי הביטחון הצבאיים יוכרו כעובדי משרד הביטחון ושכרם יעלה בהתאם, ייחתם חוזה חדש ותקודם חקיקה בנושא. ראשי המועצות בירכו: "הרבש"צים עושים מלאכת קודש, שלא לדבר על התרומה המכרעת שלהם בשמירה על שדותינו, על הציוד החקלאי ועל הגידולים והרכוש שלנו. אין מחיר לתחושת הביטחון שהם מעניקים בשגרה ובמקרי חירום"

(צילום: אדי ישראל, פלאש 90)(צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

לאחר חודשים של מאבק, משבר העסקת רכזי הביטחון הצבאי השוטף של היישובים בא הבוקר (שלישי) על סיומו. בפגישה שנערכה בלשכת מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, הוסכם כי במהלך השנה הקרובה יעביר המשרד תקציב למועצות האזוריות וייחתם חוזה חדש, בו יוכנסו השינויים שעמדו במוקד מחאת הרבש"צים. עוד נקבע כי רכזי הביטחון יוכרו כעובדי משרד הביטחון, ושכרם יעלה.

בנוסף, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, התחייב לפעול לעיגון בחקיקה של זכויותיהם, כמו גם הסדרת מעמדם, תפקידם וסמכויותיהם של רכזי הביטחון.

המשבר פרץ בעקבות העובדה כי צה"ל מחייב בפקודה את רכזי הביטחון של כלל היישובים לצאת לאירועי שרפות בכל הארץ, כולל בעוטף עזה. אלא, שהרבש"צים מיהרו לזעוק כי זו פקודה לא חוקית בעליל, זאת בטענה כי "רבש"צ לא מוסמך לטפל בשריפות, לא עבר הכשרה, לא מבוטח כראוי אין לו את הציוד והכלים הנדרשים לטובת טיפול בשרפות". משכך, במכתב ששיגרו בחודש שעבר בישרו על הפעלת שביתה עד להסדרת זכויותיהם.

מוועד הרבש"צים בירכו היום על הסיכומים ומסרו כי "זהו הישג משמעותי והיסטורי בכל הקשור לביטחון יישובי קו העימות כחלק מהסדרה כוללת, גם בנושא רכזי הביטחון. בנוסף, הושגו הישגים משמעותיים נוספים, עצירה מוחלטת של החוזים החדשים, ועדכון שכר הרבש"צים. התהליך לא הסתיים, חקיקת חוק הרבש"צים דורש מאתנו גיוס כוחות פוליטיים נוספים ואיחוד השורות למען מטרה זו. אנו קוראים לכל הרבש"צים להשלים את תהליך האיגוד בהסתדרות הלאומית".

במקביל, יו"ר ההסתדרות לאומית, יואב שמחי, הודיע על הפסקת העיצומים שנקטו רכזי הביטחון. "לאור ההבנות ההסתדרות הלאומית תקפיא בשלב זה את הכוונה לנקוט צעדים ארגוניים. נמשיך להעניק לרכזי הביטחון את הגב המקצועי והארגוני ככל שיידרש בהמשך הדרך ונפעל יחד להסדרת החקיקה בעניין רכזי הביטחון".

גם יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', שיבח את ההחלטה ואמר כי "הסיכום אליו הגענו עם משרד הביטחון הוא סיכום טוב מאוד". חג'ג' הוסיף: "נראה כי שכרם יעלה וכל השינויים בחוזה העסקה שביקשנו התקבלו".

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני מסר כי "הסיכום מסדיר את צורת העבודה של משרד הביטחון מול הרשויות ונותן פתח לחקיקה להסדרת מעמדם של הרבש"צים כעובדי משרד הביטחון". ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, בירך את תרומתם של הרבש"צים שמסכנים את חייהם למען התושבים: "הרבש"צים עושים מלאכת קודש - בעמק הירדן ובמרחב הכפרי בכל הארץ. הם נותנים שקט נפשי לתושבים במועצה כמו שלנו, אשר כמה מהקיבוצים בה חיים ממש על הגבול. שלא לדבר על התרומה המכרעת שלהם בשמירה על שדותינו, על הציוד החקלאי ועל הגידולים והרכוש שלנו. אין מחיר לתחושת הביטחון שהם מעניקים בשגרה ובמקרי חירום".

תגיות:משרד הביטחוןרכזי ביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה