חדשות בארץ

"צו 8 לאחדות": ברק קורא לאיחוד עם כחול לבן והעבודה

בניגוד להצהרת מנהיג המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, כי לא צפויים חבירות נוספות לרשימתו, יוצא מספר 10 ברשימת השמאל המאוחדת וקורא לכחול לבן והעבודה לחבור אליו: "לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם אם חלילה החמצנו. רק איחוד גדול יבטיח ניצחון, הוא ואין בלתו. זוהי קריאה אחרונה"

ברק וגנץ (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)ברק וגנץ (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
אא

48 שעות לסגירת הרשימות: יו"ר ישראל דמוקרטית וממובילי מפלגת "המחנה הדמוקרטי", אהוד ברק, קרא היום (שלישי) למפלגות כחול לבן והעבודה לחבור למפלגתו. "האיחוד בנינו נדרש ואפשרי יותר מתמיד. זוהי קריאה אחרונה, צו 8 לאחדות. ההיסטוריה במרחק נגיעה – גם ההחמצה", אמר ברק בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות.

ברק הוסיף: "ב-18 בספטמבר כשיתברר עם מי מהן קמנו בבוקר, לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם אם חלילה החמצנו. רק איחוד גדול יבטיח ניצחון, הוא ואין בלתו. זוהי קריאה אחרונה – אנחנו המחנה הדמוקרטי נכונים לאתגר ונכונים לכל איחוד. זה הזמן להתגייסות".

עם זאת, בניגוד להצהרת ברק, אתמול הבהיר יו"ר מרצ ומנהיג המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, כי לא צפויים איחודים נוספים בשמאל: "מפלגת העבודה בחרה בדעה צלולה ובראש מפוקח לחתוך ימינה", תקף.

בריאיון שהעניק ל-ynet אמר הורוביץ כי "עמיר פרץ ומפלגת העבודה בחרו שלא לעשות חיבור בשמאל וללכת בדרך אחרת. אני עדיין מאחל לעמיר פרץ ולשמולי בהצלחה, אבל אנחנו הולכים בדרך שלנו שהיא דרך של גוש שהוא גוש אלטרנטיבי אידיאולוגי לימין. הוא לא רק איזה משהו שיסתפח לממשלת נתניהו, שיזחל ברקע".

במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר השיק ראש הממשלה לשעבר יחד עם ח"כ סתיו שפיר שערקה ממפלגת העבודה ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ, את רשימת השמאל המאוחדת. בעוד יו"ר מרצ יעמוד בהנהגת המפלגה, ברק ישובץ במקום 10, ושפיר כמספר 2 ברשימה. "אנחנו גאים ונרגשים לייסד היום את המחנה הדמוקרטי", אמר ברק. "כוח חדש ומאוחד שיוביל תנופה תקווה ושינוי. זה צעד ראשון במסע להחזרת ישראל למסלול, להחלפת משטר נתניהו ולהצבת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

ברק הבטיח כי "אנחנו ניתן למשטר נתניהו פייט כמו שלא נתנו לו כבר 20 שנה - וננצח. ניאבק על כל קול, על אלה שנמקים בחדרי המיון, בפקקים, בלשכות התעסוקה הסעד והרווחה, בבתי הספר - ואני קורא לכל האזרחים שרואים ושומעים אותנו להשתתף במאבק".

בתחילת השבוע הודיע ח"כ איציק שמולי (העבודה) כי חרף הלחצים הוא לא מתכוון לפרוש ממפלגת העבודה, תוך שהוא מתעמת עם חברת מפלגתו לשעבר, סתיו שפיר, לה קרא "לצאת מהאובססיה". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו טען שמולי על שפיר כי "במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח?" קודם לדבריו החריפים, אמרה שפיר בריאיון לגלי צה"ל כי נפגעה מ"ההתנהלות והשקרים שלו".

העימות במחנה השמאל עלה אתמול מדרגה לאחר ששמולי כינה את רשימת המחנה הדמוקרטי "מרצ ורבע". בריאיון שהעניק ל-ynet טען שמולי, המדורג כיום במספר 3 ברשימת העבודה-גשר, כי "יכולתי למצוא את עצמי היום במקום הרבה יותר מובטח ופחות מסוכן". מקום זה, לדברי שמולי, הוא "מקום שבו בכלל לא מדברים במושגים של אחוז החסימה", בכך רמז על הדיווחים כי הוצע לו מקום ברשימת כחול לבן. "בסופו של דבר אני מאמין בבית הזה שנקרא מפלגת העבודה ולכן נשארתי", טען.

תגיות:אהוד ברקמפלגת העבודהכחול לבןהמחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה