חדשות בארץ

"כנראה שישראל הפציצה בעיראק, הגיוני באמצעות F-35"

עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר, טען כי הדיווח אודות הפעילות הישראלית בעיראק, עשוי להיות נכון: "כנראה שישראל באמת פועלת שם, אנחנו נחושים לפעול כדי למנוע מערכה מול איראן". בנוגע לסוג המטוס שעליו נטען כי שימש את ישראל בתקיפה, אמר: "האמריקאים לא אוהבים שאנחנו תוקפים בעיראק, כי זה עושה להם בעיות עם הממשלה העיראקית ולכן יש הגיון לעשות זאת עם מטוס "F-35

ידלין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ידלין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

לאחר הדיווח הבוקר (שלישי) כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות נגד איראן והחלה לפעול גם בעיראק, האלוף (מיל') עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן וכיום ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, העריך כי ישראל אכן אחראית לכך. "כנראה שישראל באמת פועלת בעיראק, אנחנו נחושים לפעול כדי למנוע מערכה מול איראן", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

מקורות דיפלומטיים מערביים שהתראיינו לעיתון א-שרק אל-אוסט היוצא לאור בלונדון, טענו כי ישראל תקפה פעמיים בחודש האחרון מחסני נשק וטילים איראניים בבסיס צבאי צפונית מזרחית לבגדאד. המקורות הוסיפו וציינו כי את התקיפה המסתורית ב-19 ביולי ביצעה ישראל באמצעות מטוס F-35.

לדברי ראש אמ"ן לשעבר, הסיבה לכך שישראל מסתכנת וחודרת לתוככי עיראק, נעוצה בעובדה כי האחרונה מהווה עורק לוגיסטי חיוני עבור טהראן, שמעבירה דרכה נשק לסוריה. ידלין ציין בנוסף כי עיראק נמצאת בטווח מטוסי חיל האוויר הישראלי כבר מתחילת שנות ה-80 – אז הפציצה ישראל את הכור הגרעיני א-שראק בעיראק.   

בהתייחס לדיווח כי התקיפה בוצעה באמצעות מטוס F-35, מטוס המשמש בנוסף לאיתור מודיעין באופן חשאי, אמר ידלין כי זה מתקבל על הדעת: "האמריקאים לא אוהבים שאנחנו תוקפים בעיראק, כי זה עושה להם בעיות עם הממשלה העיראקית ולכן יש הגיון לעשות זאת עם מטוס חשאי".

לפי הדיווח הערבי, באחת התקיפות בעיראק גם הושמד הבסיס הצבאי "אשרף", שבעבר שימש כמטה הארגון "מוג'אהידין חלק", המתנגד למשטר האיראני. הבסיס מרוחק כ-80 קילומטר מהגבול האיראני ו-40 ק"מ צפונית מזרחית לבגדאד. לדברי גורמים, התקיפה פגעה ב"יועצים איראניים, והמטרה הייתה משלוח של משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאזור מאיראן זמן קצר לפני כן". מחנה אשרף הינו אחד הבסיסים הצבאיים הגדולים במזרח עיראק, והוא מסוגל להכיל 4,000 חיילים, זאת לצד מחסנים לאחסון טילים, טנקים וארטילריה. הבסיס משמש כמבנה קבע של גדודי באדר, הכוח הגדול ביותר המזוהה עם משמרות המהפכה בעיראק.

מקורות בעיראק הכחישו אתמול את הדיווחים על הפצצת בסיס אשרף. "חלק מדוברי התקשורת דוברי האנגלית דיברו על ההפגזה של חיל האוויר הישראלי בבסיס אשרף שבו נמצא ארגון אל באדר בהנהגת הדי אל עאמרי אך הדבר הזה לא היה", טענו. עם זאת, גורמים בכירים במדינה אישרו כי בסיס הנמצא במחוז דאלי במזרח עיראק, הופצץ לפני כעשרה ימים. בבסיס זה שוהים כוחות איראנים ממשמרות המהפכה, חלקם נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל.

 לדברי המקורות העיראקים, התקיפה הישראלית באה בעקבות הגעת משלוח טילים בליסטיים מאיראן. במתקפה השנייה, הוסיפו, נהרגו 40 לוחמים איראנים.

תגיות:עמוס ידליןעיראקחיל האוויראיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה