חדשות בארץ

סער: הפלסטינים מנסים לחנוק את ההתיישבות – צריך להיאבק בהם על שטחי C

בתגובה לפרסומים על תוכנית שמקדם ראש הממשלה לבניית מאות דירות עבור הפלסטינים בשטחי C, אמר חבר הכנסת גדעון סער כי בשטחים אלו "משתוללת בנייה פלסטינית בלתי חוקית עם מימון אירופאי. צריך להיאבק בזה"

סער (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סער (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער (ליכוד) הגיב הבוקר (שלישי) על הדיווחים, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לקבינט תוכנית לבניית 700 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', אמר סער: "אני לא מכיר מה היה בקבינט, אני מבין שהחלטה לא הייתה. אני יכול לומר מה עמדתי העקרונית: בשטחי C משתוללת בנייה פלסטינית בלתי חוקית עם מימון אירופאי. המטרה של אותה בנייה היא לנסות לחנוק את ההתנחלויות ולהשתלט על שטח, וצריך להיאבק בזה".

סער ציין כי "התחיל שינוי בכך שיצא צו שמאפשר את הטיפול המשפטי בתופעה הזו". לדבריו, הממשלה הבאה תצטרך להתמקד במאבק מול הפלסטינים על שטחי C: "מתנהל מאבק בינינו לבין הערבים על השטח. במאבק הזה אני לא מהאו"ם – אני בעד מדינת ישראל. אנחנו צריכים להבין: היום אנחנו במאבק על שטחי C. מאבק זה יקבע האם הם יקיפו את ההתיישבות ותיסלל הדרך למדינה פלסטינית".

בתשובה לשאלה האם התוכנית שנתניהו מנסה לקדם נובעת מלחץ אמריקני על ישראל, שנועד לרכך את העמדה הפלסטינית הנוקשה לקראת הצגת תוכנית השלום של הממשל, אמר סער: "אין מה לרכך את הפלסטינים. הם סירבו מראש לשבת עם נציגי הממשל. הם מתנהלים בסרבנות טוטלית, צריך להיאבק בהם על השטח".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי), החבר בקבינט, סירב הבוקר להתייחס באופן ישיר לדיווחים על התוכנית שהציג נתניהו. עם זאת, בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', אמר סמוטריץ' כי כחלק משאיפתה של ישראל לממש את אחריותה וריבונותה על שטחי C, היא צריכה לאפשר בנייה לאוכלוסייה הפלסטינית שהתגוררה בהם לפני 1994 – כלומר, לפני הסכמי אוסלו – ושנמצאת תחת אחריות ישראל. הוא הדגיש, כי בנייה לפלסטינים צריכה להתבצע אך ורק ביוזמת ישראל ובהתאם לאינטרסים האסטרטגיים שלה, והיא היחידה שתקבע את העיתוי, המיקום וההיקף של הבנייה.

סמוטריץ ציין, כי בשנים האחרונות ביצעו הפלסטינים "השתלטות מטורפת", כלשונו, על שטחי C, במטרה לממש את תוכניתם האסטרטגית להקים מדינה פלסטינית דה פקטו, ללא צורך במשא ומתן עם ישראל. לדבריו, במשך שנים הדרג המדיני התעלם מהתופעה, אך בשבועות האחרונים חל שינוי: "סוף סוף חלחלה ההבנה גם לדרג המדיני, מראש הממשלה ומטה. צה"ל והמנהל האזרחי קיבלו הנחיה חד-משמעית מהגורמים המוסמכים בדרג המדיני למפות את התופעה הזו, ללמוד אותה ולהבין אותה, ולהציג תוכנית שתמנע את ההשתלטות הפלסטינית".

"מכאן והלאה, כל ההתנהלות שלנו בשטחי יהודה ושומרון צריכה להיות נגזרת של ראייה אסטרטגית שלנו, שלא הייתה קיימת עד היום, ואני מאוד מקווה שתהיה קיימת מכאן והלאה", הדגיש שר התחבורה. "זה כמובן חייב להיות מהלך משלים להרבה יותר תכנון ובנייה בהתיישבות הישראלית".

תגיות:גדעון סערבצלאל סמוטריץ'שטחי C

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה