חדשות בארץ

"לא לגמרי פסול חיתון": האם במרצ מצנזרים ביקורת על ברק?

הסופר דויד גרוסמן תקף בחריפות את אהוד ברק, אולם, מתיעוד הנאום שהעלתה המפלגה לפייסבוק נמחקו דברי הביקורת, וכך גם מההודעה הרשמית לתקשורת. במרצ מסרבים להסביר: "נשלחו עיקרי הדברים, כפי שנעשה בכל הודעה לעיתונות שיוצאת בכל אירוע מתוקשר"

גרוסמן בנאומו, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גרוסמן בנאומו, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

בסרטון שהעלתה מרצ בעמוד הפייסבוק שלה מנאומו של הסופר והפובליציסט דויד גרוסמן אתמול (ראשון) בוועידת מרצ, נראה האחרון חולק הערכה לראש הממשלה לשעבר והשותף החדש בהווה של מרצ, אהוד ברק. אך עם זאת, מהתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, בהם נשמע גרוסמן מטיח ביקורת חריפה ביותר בברק, נראה שבמרצ החליטו לצנזר באופן בוטה את הביקורת נגד שותפם החדש, והתעקשו להציג רק את דברי השבח על ברק.

בנאומו, התייחס גרוסמן להקמת המחנה הדמוקרטי עם ישראל דמוקרטית של ברק יחד עם התנועה הירוקה של ח"כ סתיו שפיר ממפלגת העבודה. גרוסמן בירך את המיזוג ואמר כי הוא "כבר יצר גלי הדף חדשים" וכי "פעם ראשונה מזה שנים שאני מרגיש במרצ תנועה חדשה".

אך עם זאת, גרוסמן הסתייג מברק עצמו, ואמר: "נכון שברק היה שר הביטחון, אחראי למאורעות אוקטובר, חבר של עבריין (ג'פרי אפשטיין, עבריין אמריקני מורשע, הואשם בשורת עבירות מזעזעות ושב באחרונה לסורו – א"פ) וישב עם נתניהו, אבל האם הוא פסול חיתון לחלוטין? בשום אופן לא". במרצ החליטו להשמיט את החלק הזה מנאומו, ובהודעה לתקשורת על הנאום, כמו גם בעמודים שלהם ברשתות החברתיות, צנזרו את החלק הביקורתי וכך נותר בסרטון רק שבחים שחלק גרוסמן לראש הממשלה לשעבר.

במרצ התקשו להסביר מדוע השמיטו כל ביקורת על ברק, ורק מסרו בתגובה לאתר 'וואלה' כי "בהפצת ההודעה התקשורתית נשלחו עיקרי הדברים, כפי שנעשה בכל הודעה לעיתונות שיוצאת בכל אירוע מתוקשר".

בנאום, שנישא בוועידת מרצ שהתכנסה אתמול לאשר את החיבור עם ברק ושפיר, אמר גרוסמן כי "ברק הוא האיש שבשנים האחרונות מבטא כמעט את כל מה שמרצ חושבת. אני אומר כמעט כיוון שהוא לא מדבר די על סיום הכיבוש. אבל עדיין הוא האופוזיציונר החריף ביותר של נתניהו, הוא מוקיע יותר מכל אדם בישראל את הרוח הרעה שנתניהו יוצר בארץ".

במהלך הנאום פנה גרוסמן לקהל ושאל: "האם הוא (ברק – א"פ) פסול חיתון לחלוטין? בשום אופן לא". בעוד חלק מהקהל הריע לו במחיאות כפיים, חלק גדול מהקהל החרה בקריאות בוז, עובדה שבמרצ לא ראו אותה בעין יפה והחליטו להשמיט את כל החלק הרלוונטי. "הוא עושה צעדים אמיצים, דברים אמיצים, אומר דברים נכונים. ההחלטה שלו להיכנס במקום ה-10 היא מהלך טקטי מבריק. ברק אולי משתמש במרצ, אבל מרצ יכולה להיבנות ממנו. לפעמים נישואים מתוך אינטרס מחזיקים יותר מנישואים מתוך אהבה", אמר גרוסמן.

תגיות:מרצאהוד ברקבחירות 2019דויד גרוסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה