חדשות בארץ

פרץ נגד כחול לבן: "לא אתן לאף אחד לשתות אותנו"

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הגיב על הביקורת שהוטחה בו מצד המחנה הדמוקרטי על שמנע איחוד גדול בשמאל: "המחנה הדמוקרטי זה השם האחרון שראוי למפלגה כזאת". פרץ הבהיר כי אין לו כוונה לתת לכחול לבן "לשתות" את המנדטים של מפלגתו: "לא נהיה חלק מהארוחה של אף אחד"

פרץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)פרץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, תקף הערב (שני) בחריפות את המחנה הדמוקרטי, ואמר כי שמה של הרשימה החדשה בראשות יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הוא "השם האחרון שראוי למפלגה כזאת".

בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל, הגיב פרץ על הביקורת שהוטחה בו משמאל בשל המיזוג שיזם בין מפלגת העבודה ומפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס ועל שחיבל במאמצים להגיע לאיחוד כולל יותר בשמאל, יחד עם מרצ ואהוד ברק. לדבריו, הוא התנגד לחיבור זה, מכיוון שחשב שיהיה בכך משום נזק ליכולת למשוך קולות מימין לטובת יצירת "אלטרנטיבה אלקטורלית לבנימין נתניהו", כהגדרתו. "אנחנו נהיה המפלגה שתילחם נגד ההפקרה החברתית רבת השנים", הבהיר. "כרגע, כפי שהמפה הפוליטית נוצרת, כולם עושים הסכמים של הישרדות שהמשמעות שלהם היא רק 'כמה מנדטים נוספים נביא'. אנחנו הולכים עם מסר אחר – בני אדם לפני הכל".

 

"שאף אחד לא יטיף לי מה זה שמאל אמיתי"

בתשובה לשאלה מה דעתו על עריקתה של סתיו שפיר ממפלגת העבודה ושיבוצה במקום ה- 2 במחנה הדמוקרטי, אמר פרץ: "אני לא שופט. ברור לחלוטין שזה מהלך לא דמוקרטי. ברור שהמחנה הדמוקרטי זה השם האחרון שראוי למפלגה כזאת. אף אחד שם לא דן מה צריך לעשות למען מדינת ישראל, כולם דנו על הישרדות בלבד".

"אני מציע לכולם, גם לחבריי במרצ – תירגעו, כי אני מאוד מאופק, ומשתדל לא לפגוע בחבריי", הוסיף פרץ. "אני כרגע נוצר אש. אבל אם אספר מה הם אמרו אחד על השני – זה יהיה קשה מאוד. אני עדיין נוצר את לשוני. אני מציע לכולם שאף אחד לא יטיף לי מה זה שמאל אמיתי".

פרץ התייחס בראיון לחשש מקמפיין אגרסיבי שתפעיל כחול לבן על מנת לחזק את כוחה על חשבונה של מפלגת העבודה: "קיימתי שיחות עם בני גנץ, יאיר לפיד, עופר שלח ואחרים. אמרתי להם: יש לנו משימה משותפת. אבל אם אתם חושבים לרגע שאעמוד ואספוג את הניסיון לשתות אותנו, כמו שאומרים – אתם טועים טעות חמורה. אין לי כוונה לתת לשום נגמ"ש להסתער עלינו. אם רוצים הגינות ללא ירי בנגמ"ש – תהיה הגינות. אני אלחם על מעמדה של מפלגת העבודה. לא אתן לאף אחד לעשות לנו תרגיל של 'משתה'. לא נהיה חלק מהארוחה של אף אחד".

בתוך כך, הנהלת מפלגת העבודה אישרה היום את הצעתו של פרץ לאופן בו תורכב רשימת מועמדי המפלגה בבחירות לכנסת ה- 22. על פי ההצעה, את חמשת המקומות הבאים אחרי פרץ ימלאו חבר הכנסת איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד. הם יקבלו את המקומות ה- 7-3 ברשימה המשותפת לעבודה ולגשר, כשבמקום השני ברשימה תהיה אורלי לוי. חבר מפלגתה חגי רזניק ישובץ במקום השביעי, ואילו המקום השמיני יוקצה לשריון עבור מועמד עליו יחליט פרץ. מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, הנחשב למקורבו של פרץ, ישובץ במקום התשיעי.

עוד קובעת ההצעה, כי בעשיריה השנייה יוקצו שניים עד שלושה שריונים, ובעשיריה השלישית שני שריונים נוספים. כמו כן, לפרץ תינתן האפשרות לייצר התאמות בהבטחות הייצוג, כאשר חלקן ייועדו לנציגים דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה.

ממפלגת העבודה נמסר, כי ההצעה נועדה לפתוח את המפלגה לקהלים חדשים, לרבות המגזר הערבי והדרוזי, קיבוצים ומושבים. המתווה הסופי, כולל השמות, יובא ביום רביעי לאישור נוסף של הנהלת המפלגה, ובאותו יום יצביעו חברי ועידת המפלגה על הצעת ההחלטה.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019כחול לבןהמחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה