חדשות בארץ

בעקבות האיחוד בימין – בליכוד תוקפים: "שלטון הימין בסכנה"

בעקבות הודעת הימין המאוחד על אי צירוף עוצמה יהודית בתוך הרשימה, גורמים בליכוד טוענים כי האיחוד בימין הוא "פיקטיבי" – ומזהירים: "בנט, שקד וסמוטריץ' השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין, טעות מסוכנת". מוקדם יותר הודיעה המפלגה כי "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון – לא יהיו יותר שריונים בליכוד"

הרב פרץ, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר החבירה היום (שני) של הימין החדש לרשימת איחוד מפלגות הימין תחת השם "הימין המאוחד", הערב תקפו בליכוד כי מדובר באיחוד "פיקטיבי", זאת מאחר ואנשי עוצמה יהודית אינם נכללים ברשימה.

כזכור, בהודעת הימין המאוחד הובהר כי הם לא ישריינו את עוצמה יהודית ברשימתם, וכי שילובה של הרשימה תיעשה רק על בסיס שריונים במפלגת הליכוד. בעוצמה יהודית תקפו את ההודעה ומסרו כי "אין בין נציגי המפלגה כל הסכם עם הליכוד. אנו מציעים למי שמבקש שריון בליכוד – להצטרף לליכוד". גם בליכוד מיהרו להצטרף להודעה ומסרו כי הם לא מתכוונים לשריין מקומות עבור אנשי עוצמה יהודית. "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון – לא יהיו יותר שריונים בליכוד", נמסר מהמפלגה.

בעקבות כך תקפו בכירים בליכוד את האיחוד בימין וטענו כי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין הרי שזהו "איחוד פיקטיבי". לטענתם, "אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה ודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ' השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין – והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדי לתקן את הטעות המסוכנת הזאת".

עם ההודעה הרשמית על חתימת ההסכמים בין הימין החדש לבית היהודי-האיחוד הלאומי, קרא מספר 3 ברשימה החדשה, בצלאל סמוטריץ', לעוצמה יהודית לחבור אליהם: "חתמנו עכשיו על הסכם לריצה משותפת עם הימין החדש. כולם ויתרו. אף אחד לא יצא עם מלא תאוותו בידו. כולם גילו אחריות ועשו את הדבר הנכון לעם ישראל ומדינת ישראל. עכשיו תורם של החברים בעוצמה יהודית לגלות אחריות גם הם ולהצטרף כדי למנוע איבוד קולות ולהביא להקמת ממשלת ימין".

על פי ההסכם, במידה ותהיה חיבור עם עוצמה יהודית, הדבר ייעשה על בסיס שריונים בליכוד, וכי אם אכן תאשר הליכוד שריון שכזה יקבל איתמר בן גביר את המקום השמיני ברשימה, תוך שמירה על שריוני הימין החדש שלא ישונו. עם זאת, בעוצמה יהודית מיהרו לדחות את ההצעה וטענו כי מדובר ב"מספר מעליב לכל דבר". לדבריהם, "מי שדואג לגורל ארץ ישראל לא מתנהג ככה. בבחירות הקרובות יהיו שתי מפלגות: אחת שתייצג את הזרם החרד"לי, ואחת שתייצג את הזרם הליברלי".

עוד נמסר כי "הערב תאשר מזכירות המפלגה את הסכם העקרונות שסוכם עם מפלגת נעם. הגיע הזמן שיפסיקו לנסות להשיג שריונים על הגב שלנו".

תגיות:הליכודבחירות 2019הימין המאוחד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה