חדשות בארץ

סוף לאלימות המשטרתית? המשטרה תקים יחידה לטיפול בשיטור היתר

לאחר גל מחאות יוצאי אתיופיה, במשטרה הודיעו על הקמת יחידה לשוויון מגדרי ולמגוון תרבותי – שלראשונה תעניק פיקוח ומעקב אחר תלונות הציבור בנושא שיטור יתר. המשטרה: היחידה תפעל לגיבוש מדיניות שמטרתה חתירה לגיוון תרבותי בשורות המשטרה באופן שישקף טוב יותר את החברה ואת צרכי האוכלוסיות". ארדן: "נוודא שהשוטרים פועלים אל מול האוכלוסיות השונות על בסיס היכרות עם תרבותן ומנהגיהן"

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

משטרת ישראל תקים יחידה לטיפול בתלונות הציבור על שיטור יתר – כך הודיעו הערב (שני) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן. בין היתר תפעל היחידה גם לקידום ופיתוח הכשירות התרבותית במשטרה ומתן כלים לשוטרים, זאת בכדי לשפר את הממשק עם אוכלוסיות מסוימות בחברה הישראלית. כחלק מהמאמץ  להרחיב את השפעתה בארגון, היחידה תהיה כפופה ישירות ללשכת המפכ"ל.

לפי ההודעה, היחידה, שתפעל תחת השם "היחידה לשוויון מגדרי ולמגוון תרבותי", הוקמה בעקבות "השיח עם הנהגת יוצאי אתיופיה וכחלק מהליכי השיטור הרב-תרבותי במשטרה". היחידה תפעל לגיבוש מדיניות שמטרתה חתירה לגיוון תרבותי בשורות המשטרה, "באופן שישקף טוב יותר את החברה ואת צרכי האוכלוסיות".

היחידה תהיה אמונה על סיוע בפיתוח תכניות הכשרה וחינוך, תאתר ותפתור חסמים שמנעו עד כה את קידומן של אוכלוסיות "ייחודיות", כמו גם תקדם הסברה שתיאבק באי שוויון מגדרי או תרבותי, תוודא את הטיפול וההתייחסות לתלונות ציבור בנושא שיטור יתר, ותפעל להעלאת אחוז המתגייסים לשורותיה מקרב אוכלוסיות ייחודיות.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שיבח את הקמת היחידה: "היחידה תפעל לעקור מהשורש כל גילוי של אפליה היכן שהוא קיים במשטרה ותפקח על הטיפול המשמעתי כדי לוודא שכל התנהגות פסולה של שוטר תטופל בחומרה. המשטרה שייכת לכלל אזרחי המדינה ולכל חלקי החברה, ועלינו לוודא שההרכב האנושי במשטרה משקף את המגוון החברתי ושהשוטרים פועלים אל מול האוכלוסיות השונות על בסיס היכרות עם תרבותן ומנהגיהן".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, מסר: "הקמת היחידה מהווה נדבך נוסף במימוש החובה המוטלת על כולנו לקידום ערך השוויון, הרעות והערבות ההדדית. עלינו להבטיח כי פני המשטרה ימשיכו לשקף את פני החברה כולה על כל גווניה ומרכיביה".

ההודעה על הקמת יחידה ייעודית לטיפול בתלונות הציבור באה על רקע הביקורת הקשה שספגה המשטרה באחרונה, וזאת לאחר ההפגנות החריגות בהיקפן של עולי אתיופיה כנגד שיטור היתר שננקט כנגד בני עדתם, ומחאות רבות נוספות על אלימות קשה מקרב בני האוכלוסייה החרדית. עיקר הביקורת באה בשל התלונות הרשמיות שהוגשו למחלקה לחקירת שוטרים של משרד המשפטים, תלונות שמרביתן זכו להתעלמות מוחלטת או נסגרו מחוסר עניין לציבור. יש לציין כי הקמת היחידה המשטרתית באה בניגוד לעובדה שבני העדה האתיופית דרשו במחאתם הקמת ועדה חיצונית שאינה תלויה במוסדות המשטרה.

תגיות:משטרת ישראלאלימות משטרתיתמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה