חדשות בארץ

סופי: הושג איחוד בימין, שקד בהנהגת הרשימה

בתופ ישיבה מול נציגי הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש סוכם על התמודדות משותפת ברשימה מאוחדת תחת השם "הימין המאוחד", בהנהגתה של איילת שקד. עוצמה יהודית וזהות לא נכללות ברשימה המאוחדת - אך יוכלו לשריין מקומות בליכוד כמו בבחירות הקודמות. הימין החדש תזכה ל-4 מקומות מתוך 9, איחוד הימין תקבל 5. בנט ושקד הצהירו על תמיכה לאחר הבחירות בראש הממשלה המכהן

בנט ושקד, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ושקד, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בתום דיונים ארוכים שהחלו אמש (ראשון) בין ראשי הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט, לבין אנשי איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', היום הודיעו הצדדים על ריצה משותפת במסגרת בלוק טכני, תחת השם "הימין המאוחד בראשות איילת שקד".

לאחר עימות בין שני הצדדים סביב זהות הרכב העשירייה הראשונה, הוחלט כי איחוד הימין תקבל 5 מקומות מתוך 9 המקומות הראשונים, בעוד הימין החדש תקבל 4 מקומות. מוקדם יותר דרשו אנשיו של הרב פרץ לקבל 6 מקומות, אולם סורבו בתוקף על ידי בנט ושקד שהחוו על הסקרים האחרונים שצופים לימין החדש, לבדה, 8 מנדטים לכל הפחות.

נושא נוסף שעיכב את האיחוד היה המחלוקת בנוגע למקום 9 ברשימה. לאחר שסמוטריץ' התעקש,  וכמעט שהוביל לפיצוץ המגעים, על שריון מקום 9 לאורית סטרוק, חברת האיחוד הלאומי, הודיע כי הוא נסוג מדרישתו וכי הוא מעביר את המשבצת לרשות הימין החדש.

נושא נוסף שעמד בבסיס המחלוקת בין הצדדים הוא ההמלצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. אתמול דווח בחדשות 12 כי ראש הממשלה נתניהו הפציר ביו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, כי יציב בפני שקד ובנט תנאי סף לפיו הרשימה המאוחדת תתחייב להמליץ עליו לראשות הממשלה בפני נשיא המדינה לאחר הבחירות – דרישה שהשניים סירבו להסכים עליה. עם זאת, בנט ושקד חזרו מהסתייגותם והודיעו על הסכמה עקרונית להמליץ על ראש הממשלה המכהן.

בהודעה המשותפת נכתב כי הסיעה תנהל את המשא ומתן הקואליציוני מול ראש הממשלה באופן משותף, זאת מתוך מטרה לכונן ממשלת ימין בהנהגתו של נתניהו. עוד הוסכם כי שילוב אנשי עוצמה יהודית ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריונים בליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר, ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות. עוד נקבע כי חברי הרשימה  יפעלו לחקיקת חוק נורבגי מרובע שיכניס את שאר החברים.

 

הרכב הרשימה:

  1. איילת שקד
  2. הרב רפי פרץ
  3. השר בצלאל סמוטריץ׳
  4. נפתלי בנט
  5. איחוד מפלגות הימין
  6. איחוד מפלגות הימין
  7. הימין החדש
  8. איחוד מפלגות הימין
  9. הימין החדש
  10. איחוד מפלגות הימין
  11. הימין החדש
  12. הימין החדש
  13. איחוד מפלגות הימין
  14. איחוד מפלגות הימין
  15. הימין החדש
  16. איחוד מפלגות הימין
  17. הימין החדש
  18. איחוד מפלגות הימין
  19. הימין החדש
  20. איחוד מפלגות הימין

 

בעקבות ההסכם שקד מסרה כי מדובר ב"בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי. איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו לפח". שקד הוסיפה כי "בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו. כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה".

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ אמר כי "שמרנו על ייצוג הולם של הציונות הדתית ברשימה המאוחדת. רצים יחד מנצחים יחד. יוצאים לדרך". 

תגיות:איילת שקדבחירות 2019איחוד מפלגות הימיןהימין המאוחד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה