חדשות בארץ

ח"כ דיכטר על בחירות מועד ג’: "סכנה אמיתית. לא סומכים על אף אחד"

לאחר הסקרים שמלמדים על התחזקות משמעותית של רשימת איחוד הימין בראשות שקד – עובדה שתציב את שקד ובנט במו"מ ישיר מול נתניהו – בליכוד החליטו לעלות למתקפה. ח"כ דיכטר: לא בוטח שנתניהו ירכיב ממשלה, "למדנו את ההבחנה הזו בפעם הקודמת עם ליברמן. האמירות של שקד הם אמירות מותנות ולכן אנחנו לא רוצים לחיות בשום התניה"

דיכטר ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דיכטר ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע האיחוד המסתמן בין הימין החדש לאנשי איחוד מפלגות הימין, במסגרתו הוסכמה עמידתה של איילת שקד בראשות הרשימה, היום (שני) עלה ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) למתקפה נגד האיחוד. "ראינו בבחירות הקודמות שאנחנו לא יכולים לסמוך על אף אחד. לכן כל הקמפיין שלנו מתועל לליכוד הכי גדול שאפשר", הצהיר דיכטר בריאיון ל-ynet.

דבריו של דיכטר מגיעים בעקבות הדיווח אתמול בחדשות 12, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו דחק ביו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, כי יציב בפני שקד ובנט תנאי סף לפיו הרשימה המאוחדת תתחייב להמליץ לנשיא המדינה על נתניהו כראש הממשלה לאחר הבחירות – דרישה שהשניים מסרבים בתוקף להתחייב עליה. לפי כל הסקרים, רשימה כזו, שהדיונים אודותיה נמשכים גם היום, תגרוף מספר מנדטים דו-ספרתי על חשבון הליכוד, עובדה שתציב את האחרונה בפיגור אחר כחול לבן שתוכתר כמפלגה הכי גדולה ותזכה, כך לפי הצהרותיו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בהרכבת הממשלה.

לדברי דיכטר, הוא "אולי סומך אבל לא בוטח" באפשרות שנתניהו ירכיב את הממשלה. "למדנו את ההבחנה הזו בפעם הקודמת עם ליברמן. האמירות של איילת שקד הם אמירות מותנות ולכן אנחנו לא רוצים לחיות בשום התניה", אמר בהתייחס לדברי שקד כי תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה.

לאחר שבליכוד נכשלו בהקמת הממשלה ונאבקו על הליכה לבחירות נוספות, דיכטר טען כי אם מצב זה יחזור על עצמו הרי שקיימת "סכנה אמיתית" שיהיו בחירות נוספות: "כולנו מתבשמים מסקרים אבל היקף האשליות של חלק מהמתמודדים מהמפלגות, היה כזה שבסופו של דבר גרר אותנו לבחירות נוספות".

בהתייחס לטענת כחול לבן כי במצב שנתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה, תחליט התנועה לתת את ראשות הליכוד למישהו אחר "תוך רבע שעה", הצהיר דיכטר כי "אנחנו לא הולכים לבחירות כדי לעשות ממשלת אחרות עם כחול לבן. אנחנו רוצים ממשלת ימין בראשות נתניהו".

בתוך כך, היום דווח בחדשות 12 כי בתום לילה של דיונים בין נציגי הימין החדש של שקד ובנט לבין נציגי איחוד מפלגות הימין של הרב פרץ, מסתמן כי האיחוד צפוי לצאת לפועל, אם כי טרם ברורה זהות הרכב הרשימה. לפי הדיווח, הגורם לעיכוב נסוב סביב המחלוקת על מספר המקומות שתקבל הימין החדש בעשירייה הראשונה, כמו גם זהות מספר 9. כך, בעוד שאנשי הרב פרץ דורשים שריון של 6 מקומות בעשירייה הראשונה, בימין החדש מסרבים בתוקף להיענות לדרישה זו, זאת נוכח הסקרים שצופים להם מינימום של 8 מנדטים.

תגיות:איילת שקדאבי דיכטרבחירות 2019איחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה