חדשות בארץ

בחסדי שמיים: עשרות דיירים חולצו משריפה בבניין מגורים בירושלים

שריפה גדולה פרצה הלילה בבניין מגורים גדול בשכונת קריית מנחם בירושלים. בחסדי שמיים מרובים, לוחמי האש הצליחו לחלץ את עשרות הדיירים שנלכדו בבניין ולהשתלט על האש. חקירה ראשונה העלתה כי ככל הנראה מדובר בהצתה

(צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)(צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)
אא

חמישה צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים הוזנקו הלילה (שני) לבניין מגורים בן חמש קומות בשכונת קריית מנחם בעיר, בעקבות דיווח על שריפה גדולה שאחזה בחזית הבניין.

הצוותים, שהגיעו למקום בתוך זמן קצר, הבחינו בלהבות ענק המלחכות את חזית הבניין. מספר דירות בבניין החלו להתלקח, והיה חשש שדיירים רבים יילכדו באש ובעשן, שהתפשטו במהירות ברחבי הבניין הגדול, שהינו בניין "רכבת" עם מספר כניסות ומפלסים.

לוחמי האש, שחדרו אל תוך האש והעשן, הצליחו – בחסדי שמיים מרובים – לחלץ את הלכודים הרבים, ביניהם תינוקות, אנשים מבוגרים מוגבלי תנועה, ילדים ודיירים רבים נוספים, ובכך מנעו פגיעה קשה בהם

בד בבד עם פעולות החילוץ, השתלטו צוותי כבאות נוספים על הלהבות מחוץ לבניין ובתוך הדירות אליהן התפשטה האש, ואווררו את הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו. הם הצליחו בכך למנוע את התרחבות האש לכל שטח הבניין ולבניינים סמוכים.

צוות חקירה של כבאות והצלה לישראל במחוז ירושלים הגיע כבר במהלך הלילה לזירה ופתח בפעולות חקירה. במהלך הבוקר הצטרפו אליהם חוקרי יחידת הכלבנים של אגף החקירות. ממסקנות ראשוניות עולה, כי ככל הנראה השריפה החלה בעקבות הצתה של מבנה בחזית הבניין. ההצתה גרמה להתפשטות מהירה של האש והעשן לבניין, וחוללה נזק כבד ל- 3 דירות ונזק בינוני ל- 3 דירות נוספות. בסיום פעולות החקירה, יועברו מסקנותיה לידי האגף המשפטי של שירותי הכבאות וההצלה במחוז ולידי גורמי אכיפת החוק.

רב-רשף איתן צליח, מפקד המשמרת שפעלה לכיבוי השריפה וחילצה את הדיירים, סיפר: "פעלנו הלילה בשריפה משמעותית בבניין מגורים רווי אוכלוסייה מגוונת. מדובר בבניין ישן הבנוי בתצורת 'רכבת', בניין שיש בו מספר כניסות המחוברות זו לזו. בניין זה, שנבנה בשנות ה- 60, נטול כמעט לחלוטין אמצעי הגנה מאש ועשן, והיה חשש כבד שאם האש תתפשט לתוכו בצורה משמעותית – ייפגעו אזרחים רבים והבניין כולו יעלה בלהבות".

"הפעילות המהירה, המקצועית והאמיצה של לוחמי האש מתחנת ירושלים, החתירה למגע עם הלהבות תוך כדי סיכון עצמי גבוה, וכן חילוץ מהיר וסדור של האזרחים, בסיוע של שוטרי משטרת ירושלים המנוסים והמקצועיים, גרמו לכך ששריפה זו הסתיימה ללא נפגעים בנפש ובמספר דירות מצומצם יחסית שנפגעו מהאש והעשן", סיכם צליח.

תגיות:ירושליםשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה