חדשות בעולם

מיאמי: יהודי נורה מחוץ לבית כנסת, מצבו יציב

לעברו של היהודי, בן 69, שהמתין לתפילת מנחה, נורו 6 יריות מרכב חולף. הוא נפגע ברגלו לפחות מ- 4 כדורים ופונה לבית חולים במצב יציב. משטרת מיאמי פתחה בחקירה, ונבדק החשד כי מדובר בפשע שנאה על רקע אנטישמי

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

יהודי בן 69 נורה הלילה (בין ראשון לשני) מחוץ לבית הכנסת "Young Israel" בצפון מיאמי ביץ' שבפלורידה. על פי הדיווחים מהזירה, הירי בוצע מתוך רכב חולף בצבע שחור שעבר במקום.

לעבר היהודי, שהמתין באותה שעה (19:00, שעון מקומי) לתפילת מנחה, נורו 6 יריות. הוא נפגע ברגליו לפחות 4 פעמים. הוא קיבל טיפול ראשוני מאיש "הצלה", ולאחר מכן פונה לבית חולים מקומי. מצבו מוגדר יציב.

משטרת מיאמי פתחה בחקירת הירי, במסגרתה נבדק החשד כי מדובר בפשע שנאה אנטישמי. השוטרים מנהלים מרדף אחרי המכונית החשודה, שזוהתה על ידי עדי ראייה כרכב מסוג שברולט קאמרו או אימפלה. פרטים נוספים על הרכב היורה צפויים להימסר לאחר שהחוקרים יבדקו את מצלמות האבטחה הממוקמות מחוץ לבית הכנסת.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מסר בתגובה: "ראשית אני מאחל רפואה שלמה לפצוע. אני קורא לשלטונות בארצות הברית לשים קץ לטרור האנטישמי המתחולל כלפי יהודים, על מנת שהם יוכלו לחיות את חייהם כמו כל אזרח אחר".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הנמצא בביקור בדרום אפריקה, התייחס לאירוע הירי במיאמי במהלך דברים שנשא בפני תלמידי בתי ספר יהודיים ביוהנסבורג. "נציגי הסוכנות עומדים בקשר קרוב עם נציגי הקהילה במיאמי", אמר. "אישית אני סבור שמדובר באירוע אנטישמי".

אנא עשו חסד והתפללו לרפואתו של יוסף נח בן לאה צביה.

תגיות:מיאמיקהילה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה