חדשות בארץ

בעקבות חבירת מפלגתו לליכוד – פולקמן פורש: "מקומי איננו שם"

לאחר שבית המשפט העליון אישר הבוקר את המיזוג של הליכוד-כולנו, הודיע יו"ר סיעת כולנו, רועי פולקמן, על פרישתו מהמפלגה: "מקומי בעת הזו איננו שם". במחווה לליכוד תקף פולקמן כי "אפשר וצריך לעשות רפורמות בתחומים רבים, אבל בלא דה-לגיטימציה לתקשורת, לעובדי המדינה, ולרשויות אכיפת החוק". מי שצפויה להיכנס במקומו היא טלי פלוסקוב, לשעבר ח"כית בכולנו וכיום פעילה במטה הרוסי של הליכוד

פולקמן וכחלון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)פולקמן וכחלון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעקבות החלטת בית המשפט העליון הבוקר (ראשון) לאשרר את מיזוג מפלגתו אל תוך רשימת הליכוד, הערב הודיע יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, על פרישתו מהמפלגה. "את שאיפתי לעשות ולתרום לא מיציתי ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה למען הציבור גם בעתיד", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. את מקומו, כך על פי הערכות, תתפוס ח"כ לשעבר מטעם כולנו, טלי פלוסקוב, שלא הצליחה להיבחר לכנסת ה-21,  ואשר עובדת כיום במטה המגזר הרוסי בקמפיין הליכוד.

"מיד לאחר פיזור הכנסת והסיכום הראשוני בין "הליכוד" ו"כולנו" על ריצה משותפת, שקלתי להודיע כי אין בכוונתי להשתלב ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, זאת למרות המקום שהוצע לי ברשימה", כתב פולקמן. "התבקשתי מצד חבריי למפלגה לא למהר לקבל החלטות, וכך עשיתי. המתנתי לראות שאכן הדבר מנוי וגמור ומה יהיו המשמעויות.

"היום, לאחר החלטת בית המשפט העליון, העניין סופי. לפיכך הודעתי ליו"ר מפלגתי שאני מוותר על מקומי ברשימה לכנסת ה-22. את שאיפתי לעשות ולתרום לא מיציתי, ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה למען הציבור גם בעתיד", הוסיף יו"ר סיעת כולנו.

לפי פולקמן, על אף שהוא מכבד ומעריך את חבריו בתנועת הליכוד, "מקומי בעת הזו איננו שם". ההבדלים בין שתי הסיעות, כך לדבריו, הם בכך שסיעתו בת 10 החברים בכנסת ה-20, הייתה בעיקר סיעה חברתית, "שבפעם הראשונה מאז המחאה החברתית בשנת 2011 הביאה בשורה אמיתית למעמד הביניים ולשכבות החלשות בישראל. צמצום פערים ושוויון, ולא רק שוק חופשי וצמצום רגולציה. זאת לצד שמירה על ממלכתיות ודוגמא אישית".

פולקמן לא חסך בביקורת על הליכוד, בה הטיח כי "אפשר וצריך לעשות רפורמות בתחומים רבים, אבל בלא דה-לגיטימציה לתקשורת, לעובדי המדינה, ולרשויות אכיפת החוק".

על רקע דבריו כי באחרונה כי יפעל לקידום חוקי החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו, פולקמן הדגיש כי בכנסת ה-20 פעל לשמירה על הממלכתיות: "בגיבוי יו"ר מפלגתי, מנעתי את ביטול חוק יסוד כבוד האדם וחירותו בסעיף 1 (ד) בחוק הלאום, וסייעתי בהקמת תאגיד השידור הציבורי כגוף תקשורת עצמאי ולא פוליטי אשר מזרים מאות מיליוני שקלים לתעשיית היצירה הישראלית.

"אני גאה בעובדה שמנעתי את קידומם של חוק המינויים הפוליטיים המורחב, ושל גרסה קיצונית של חוק המינויים הפוליטיים של יועצים משפטיים, שגורמים בקואליציה ניסו לקדם. גם חוק ההמלצות עבר לבסוף בגרסה מרוככת ולא מזיקה בזכות התערבותי כיו"ר סיעת כולנו", טען פולקמן.

"אני עדיין סבור כי הדרך של ימין חברתי וממלכתי היא הדרך הפוליטית הנכונה עבור מדינת ישראל. אך מעבר לכך, נכונה פוליטיקה של עשייה, של העמקה ושל יסודיות. פוליטיקה של התנגדות לשיח אלים, בריוני וקיצוני, ושל חיפוש דרך האמצע ולא השוליים".

יו"ר כולנו משה כחלון הגיב להודעת יו"ר סיעתו וכתב: "רועי הוא אחת הדמויות המרכזיות בהצלחת המהפכה הכלכלית-חברתית והייתה לי זכות גדולה לעבוד אתו בצורה הדוקה". כחלון הוסיף: "רועי יחסר לי באופן אישי והוא יחסר לכנסת. אני מודה לו על עבודתו המסורה ובטוח שימשיך לתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית בהמשך הדרך".

הודעתו של פולקמן מגיעה לאחר הדיווח מוקדם יותר החודש בחדשות 12 כי נתניהו פנה לכחלון בבקשה כי ידיח מרשימתו את פולקמן, שהיה אמור לקבל את המקום ה-35 בליכוד-כולנו, ובמקומו יכניס את פלוסקוב, וזאת כחלק מהקרב על קולותיהם של המגזר הרוסי עליו נמנית פלוסקוב.

תגיות:משה כחלוןהליכודכולנובחירות 2019רועי פולקמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה