עובדות שלא ידעתם

הידעתם כיצד הפלסטיק הציל את הפילים?

מהו הנחש הארוך בעולם, איך הציל הפלסטיק את הפילים, ומהי קונכולוגיה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם מתי נודדות הציפורים? הציפורים הנודדות עושות זאת פעמיים בשנה: בסתיו הן נודדות מן הארצות הקרות לארצות החמות יותר שבאזור אפריקה, ובאביב – חוזרות ונודדות בכיוון ההפוך. מטרת הנדידה היא לאפשר להן למצוא מזון זמין במזג אוויר נוח.

2. הידעתם מיהו הנחש הארוך ביותר בעולם? זהו נחש הפיתון המרושת, אשר חי ביערות הטרופיים של דרום אסיה. אורכו של הנחש המרושת יכול להגיע עד ל-10 מטרים! הוא גם יכול לאכול בעלי חיים גדולים, כמו קופים וחזירי בר, וכמובן – מסוכן גם לאדם.

3. הידעתם מה מיוחד בכנפיו של האלבטרוס הנודד? מוטת הכנפיים של האלבטרוס הנודד היא הגדולה ביותר בעולם, ומגיעה עד לאורך של יותר מ-3 מטרים. האלבטרוס הנודד חי סביב הקוטב הדרומי, וניזון בעיקר מדגים קטנים ומדיונונים.

4. הידעתם מדוע הפלסטיק הציל את הפילים? בעבר, חטי הפיל, העשויים שנהב, שמשו לייצור של חפצי נוי, כפתורים, קלידים לפסנתרים וגם כדורים למשחק הביליארד הפופולארי. אלא שהפופולאריות של המשחק גרמה לציד מוגזם של פילים. חברה לייצור כדורים אלה הציעה פרס למי שימציא חומר שיחליף את השנהב, וכך, למעשה, הומצא הפלסטיק.

5. הידעתם איזה בניין ניצב על ראשו? הבית ההפוך בוונדרדוקס שבמדינת טנסי שבארה"ב אינו הבית ההפוך היחיד, אך הוא המפורסם שבהם. הוא מהווה חלק מתערוכה מגוונת, ונבנה כך לכתחילה – אף שהוא נראה כאילו הרוח עקרה אותו ממקומו והפכה אותו. הכניסה לבית נעשית מתוך חור בגג.

6. הידעתם שישנו תחום מחקר בשם "קונכולוגיה"? כפי שניתן להבין משמו, זהו ענף המחקר העוסק בחקר של קונכיות האבן של הרכיכות. ענף זה הינו חלק מענף מחקר גדול יותר בשם מלקולוגיה – חקר הרכיכות.

7. הידעתם מהו אי התחייה שייצר מוות? האי ווזרוז'דניה, או בעברית "התחייה", הוא אי שנמצא בימת אראל. בשנת 1948 הקים בו הצבא הסובייטי מעבדת מחקר סודית לפיתוח של נשק ביולוגי. תוצאות המחקר מעולם לא פורסמו, והאי ננטש בשנת 1992, לאחר התפרקותה של ברית המועצות. האי מלא בשאריות של חומרים מסוכנים, ועד היום הוא לא טוהר.

תגיות:נחשפיליםעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה