חדשות בעולם

דיווחים בארצות הברית: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו מפי גורם בכיר, כי איראן ביצעה ניסוי ירי בטיל "שיהאב 3" למרחק של כ- 1,000 קילומטרים. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי ישמח לצאת לטהראן, אם יהיה צורך בכך: "הייתי מברך על ההזדמנות לדבר ישירות עם העם האיראני"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו הלילה (שישי), כי איראן ביצעה השבוע ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני. גורם אמריקני בכיר מסר, כי טיל מסוג "שיהאב 3" נורה ביום רביעי מדרום איראן ונחת באזור מדברי מחוץ לבירה טהראן – מרחק של כ- 1,000 קילומטרים. לדברי הבכיר, שיגור הטיל לא היווה איום על נתיבי הספנות במפרץ הפרסי או על הבסיסים האמריקניים באזור, והוא מהווה חלק ממאמציה של איראן לשפר את הטווח והדיוק של הטיל.

הניסוי בטיל הבליסטי מוסיף למתיחות השוררת במפרץ הפרסי, לאחר שמשמרות המהפכה האיראניים השתלטו בשבוע שעבר על מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" ושבו את 23 אנשי צוותה. באיראן אמרו כי מדובר בתגובה למעצרה, מוקדם יותר החודש, של מכלית הנפט האיראנית על ידי כוח קומנדו בריטי מול חוף גיברלטר. מהחברה, שהמכלית "סטנה" נמצאת בבעלותה, נמסר אתמול כי לאנשי הצוות העצורים התאפשר לשוחח עם בני משפחותיהם לזמן מוגבל, וכי מצבם טוב. 

כזכור, בחודש שעבר יירטו משמרות המהפכה מל"ט אמריקני, שלטענתם חדר לשטחה האווירי של איראן. בארצות הברית טענו כי היירוט בוצע במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מיצרי הורמוז. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה לתקוף בתגובה יעדים צבאיים באיראן, אבל ביטל את התקיפה ברגע האחרון.

מוקדם יותר הלילה, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הביע נכונות להגיע לביקור בטהראן. בראיון ל"בלומברג", אמר פומפאו כי אם יהיה בכך צורך הוא יעשה זאת "בשמחה", ואף יופיע בטלוויזיה האיראנית. הוא ציין כי שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, מגיע לא אחת לאו"ם בניו יורק – כפי שעשה השבוע – ומקבל הזדמנות לדבר לציבור האמריקני: "הוא מעביר תעמולה איראנית דרך כלי התקשורת בארצות הברית. הייתי מברך על ההזדמנות לדבר ישירות עם העם האיראני. לא לצורך תעמולה, אלא כדי לומר לו את האמת – מה ההנהגה שלו עושה, וכיצד היא מזיקה לאיראן".

"לאיראן יש היסטוריה ארוכה של 40 שנה, של התנהגות ממארת", הוסיף פומפאו. "עסקת הגרעין של הממשל הקודם הייתה נוראה, והיא העניקה להנהגה באיראן עושר עצום, בו השתמשה בדרכים מזיקות. לכן פרשנו מההסכם, הפסקנו לתת להם כסף. אנחנו מפעילים לחץ על המשטר, ומכריחים אותו לקבל החלטות קשות. אנחנו רוצים שינוי התנהגות מההנהגה האיראנית, כדי שהעם האיראני יקבל לבסוף מה שמגיע לו".

תגיות:מייק פומפאואיראןטיל בליסטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה