חדשות בארץ

ברק נכנס לכנסת, הימין החדש בראשות שקד מתחזק משמעותית

תמונת הגושים נשארת זהה וליברמן ממשיך להוות לשון מאזנים. המחנה הדמוקרטי בראשות יו"ר מרצ גורפת מספר דו-ספרתי, צירופה של העבודה לאיחוד השמאל לא מניב מנדטים נוספים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מסקר שנערך על ידי מכון מדגם ואשר פורסם הערב (חמישי) בחדשות 12 עולה כי רשימת המחנה הדמוקרטי המורכב מפלגות מרצ, ישראל דמוקרטית וסתיו שפיר ממפלגת העבודה גורפת 10 מנדטים. העבודה, לעומת זאת, מקבלת רק 5 מנדטים – מנדט פחות ממה שקיבלה בבחירות האחרונות, וכי חבירה שלה לרשימת השמאל המאוחדת תגרוף 15 מנדטים בלבד.

בזירת המפלגות הגדולות ממשיכה להסתמן היחלשות כללית ובליכוד-כולנו עומדים על 29 מנדטים, בזמן שכחול לבן נחלשת גם היא ל-27 מנדטים בלבד. במקביל, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה לשמור על כוחה עם 10 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, אם תהיה כזו, עם 11 מנדטים.

הימין החדש לאחר הצבתה של איילת שקד בהנהגה מזנקת לראשונה ל-9 מנדטים. יהדות התורה עם 8 מנדטים, ש"ס עם 7, ואיחוד מפלגות הימין ללא שקד עוברת אך בקושי את אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. מפלגת "זהות" של משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה.

גושי הימין והשמאל ללא ליברמן והחרדים עומד על 42 מנדטים בלבד. אם החרדים ילכו עם נתניהו הרי שגוש הימין יגדל ל-57 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל בצירוף הערבים נאמד על 53 מנדטים. כך או כך, ליברמן ימשיך להוות לשון מאזניים לכל ממשלה, ולכך ניתן לצרף את דבריו הבוקר לגלי צה"ל כי לא יישב עם מפלגות הציוניות-דתיות והחרדיות.

מסקר שערך קמיל פוקס ושפורסם הערב בחדשות 13 עולה כי המחנה הדמוקרטי גורף 12 מנדטים על חשבון כחול לבן, שיורדת ב-6 מנדטים מהסקר הקודם, וגורפת 23 מנדטים בלבד. הליכוד, לעומת זאת, נחלשת רק במנדט ומקבלת 28 מנדטים. המפלגה הרביעית בגודלה היא הרשימה המשותפת שגורפת 11 מנדטים.

הימין החדש בראשות איילת שקד מתחזקת ועולה לראשונה למספר דו-ספרתי של 10 מנדטים. ליברמן מתחזק ומטפס בשני מנדטים ל-10 מנדטים. יהדות התורה – 6, ש"ס – 5. איחוד מפלגות הימין נותרת במקומה ומקבלת 4 מנדטים. גם מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ נותרה במקומה, לאחר האיחוד עם אורלי לוי-אבקסיס, ועולה במנדט אחד ל-7 מנדטים. זהות בראשות משה פייגלין עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

בדומה לסקר של מכון מדגם, גם בסקר זה גוש הימין ללא ישראל ביתנו עומד על 57 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל על 53 מנדטים בצירוף הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה.

עוד עולה בסקר כי איחוד הימין של שקד עם הרב פרץ לא מניב מנדטים נוספים והם מקבלים רק 14 מנדטים.

תגיות:בחירות 2019סקר בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה