חדשות בעולם

משבר האקלים מחריף: שיא חום של 70 שנה נשבר באירופה

הבירה הצרפתית חוותה היום על בשרה את שיא החום שנרשם מאז 1947. גם בגרמניה, בלגיה והולנד סבלו התושבים ממשבר האקלים. בבריטניה טבעו שני גברים שנכנסו לנהר התמזה כדי להקל על החום הקיצוני, ובחודש שעבר מתו שלושה אנשים בצרפת ממכת חום. מומחית לאקלים: "שינויי האקלים הם אמיתיים. זה לא תרחיש בעתיד הרחוק. זה קורה עכשיו, וזה בא לידי ביטוי באירועי מזג אוויר קיצוניים"

שרב (צילום: שאטרסטוק)שרב (צילום: שאטרסטוק)
אא

שיא חום של 70 שנה נרשם היום (חמישי) בפריז, שם נמדדו בשעות הצהריים 40.6 מעלות, שיא ששבר את השיא הקודם שהתרחש ב-1947 בבירה הצרפתית, אז נרשמו 40.4 מעלות.

נוסף לצרפת, מדינות נוספות במערב אירופה סובלות גם הן משיאי חום היסטוריים: בגרמניה נרשם שיא של 40.5 מעלות, בבלגיה נמדדו 40.2 מעלות (שם גם נאלצו החזאים להכין מחדש מפות חום כדי לכלול בהן טמפרטורות העולות על 40 מעלות), ובעיר איינדהובן שבדרום הולנד נמדדו 39.3 מעלות. נוסף אליהן, חלקים נוספים ביבשת מצויים תחת התרעת חום חריגה במיוחד.

מחר צפויים להישבר שיאי חום חדשים בלונדון הבריטית עם 39 מעלות, חצי מעלה מזו שהכירה בשיאה.

גל החום הלא שגרתי באירופה מוביל רבבות אנשים למצוא דרכים להתמודד עם מזג אוויר לא מוכר. הבחירה של רבים מהם לבלות באגמים ובנהרות מובילה גם לעלייה במקרי הטביעה. כך למשל, היום הודיעה המשטרה הבריטית כי נמשו גופותיהם של שני גברים ששחו בנהר התמזה, וכי נמשכים החיפושים אחר שני נעדרים נוספים.

בחודש שעבר התמודדו האירופים עם גל חום נוסף שגבה בצרפת שלושה קורבנות בנפש, נוסף לשורת מפגעים סביבתיים. בחבל קטלוניה נאבקו בשריפות ענק – הגדולות ביותר שחווה האזור מזה 20 שנים, ומאות תושבים נאלצו לנטוש את בתיהם ולנוס על נפשם מפני השרפות שכילו מאות דונמים.

עשרות בתי ספר בצרפת נסגרו בשל החשש לחיי אדם, ובכמה ערים במדינה הוחלט על נעילת צירים מרכזיים בניסיון לצמצם את זיהום האוויר שגובר בזמני שרב. גל החום הקיצוני לא דילג על גרמניה, וגם שם נרשמו שיאים של 38.6 מעלות - הגבוהה ביותר שנרשמה מאז 1947. "אפשר להתרחץ בבריכה, ואפשר להישאר בבית ולהסתתר מהחום, או ללכת למרתף", כתב ה"בילד" הגרמני.

העובדה המלמדת על התגברות מידות החום ביבשת אירופה, והכאה של שני גלי חום בתוך פחות מחודש, מעוררת דאגה רבה בקרב המומחים שמתריעים במשך שנים רבות ממשבר אקלים שיפקוד את כדור הארץ. לפי קלייר נוליס, בכירה בארגון המטאורולוגי העולמי, שינויי האקלים מסבירים את סבירותם של גלי החום החריגים. "שינויי האקלים הם אמיתיים", אמרה, "זה לא תרחיש בעתיד הרחוק. זה קורה עכשיו, וזה בא לידי ביטוי באירועי מזג אוויר קיצוניים".

תגיות:אירופהשרבמשבר האקלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה