חדשות בארץ

ראשי המחנה הדמוקרטי: "הישג ענק לשמאל, נגמר עידן החנופה לימין"

לאחר האיחוד הדרמטי במחנה השמאל, ראשי המפלגות שחברו לרשימת המחנה הדמוקרטי כינסו מסיבת עיתונאים. הורוביץ: "השמאל חזר להיות גורם חזק גדול אטרקטיבי ומשפיע נגמר עידן החנופה לימין". שפיר: "תנועת העבודה היא הבית שלי, אבל הבית בוער, המדינה בוערת, וכולנו צריכים לצאת ולכבות את השריפה. ברק: "ניתן למשטר נתניהו פייט כמו שלא נתנו לו 20 שנה – וננצח"

ברק בדרכו למסיבת העיתונאים, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברק בדרכו למסיבת העיתונאים, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

האיחוד בשמאל יצא לדרך: ראשי המפלגות המרכיבות את רשימת "המחנה הדמוקרטי", יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, וח"כ מהעבודה סתיו שפיר שתוצב כמספר 2 ברשימה, השיקו היום (חמישי) את קמפיין המפלגה, במסיבת עיתונאים שערכו בבית סוקולוב בתל אביב. "אנו יוצאים לדרך שתביא לחילופי שלטון במדינת ישראל", אמר הורוביץ שיעמוד בראשות הרשימה.

"אנחנו יוצאים היום לדרך שתוביל בעוד חודש וחצי לחילופי שלטון ולשינוי חברתי", הוסיף יו"ר מרצ. "במערכת הקודמת קראתי לחיבור השמאל וזה מה שקורה – כוח גדול שרץ יחד. המחנה שהקמנו מבטא משאת נפש של ציבור ענק בארץ. אני גאה שהצלחנו להניח להבדלים בצד ולהתמקד במכנה המשותף כדי ליצור כאן כוח פוליטי משמעותי שכמוהו לא קם בשמאל שנים רבות מאוד".

"השמאל חזר להיות גורם חזק גדול אטרקטיבי ומשפיע נגמר עידן החנופה לימין", הוסיף הורוביץ. "הציבור רואה שהמדינה מתפרקת מהאחריות כלפיו. כולם סובלים מפגיעה בחופש ובשוויון שלהם. אנחנו מובילים סדר יום דמוקרטי שוויוני חד וברור. זו בשורה לעם ישראל, לשמאל הישראלי וזה הישג ענק".

"לנתניהו וחבורת שותפיו אני רוצה להגיד: זמנכם עבר, די! נמאס מכם, וב-17 בספטמבר אתם תלכו הביתה", המשיך יו"ר מרצ. "הרשימה היא חיבור של מיטב האנשים, מרגש אותי לעמוד בראש רשימה זו. אין לי ספק שנצליח לעמוד במשימה. הציבור מחפש מי שיבטא את קולו ורחשי ליבו. הציבור מחכה לשמוע שיש מי שיילחם בשבילו ואנחנו נילחם".

"הבוקר הקמנו את המחנה הדמוקרטי של מדינת ישראל", אמרה ח"כ שפיר. "אני בפוליטיקה מספיק זמן כדי לדעת שהרגעים הנדירים הם כאלה שבהם העתיד גובר על העבר והתקווה מנצחת את האגו. שני שותפיי מייצגים את שני המרכיבים ההכרחיים למחנה הדמוקרטי: המחויבות של מרצ לזכויות האדם, לאזרח הקטן - והמחויבות של ברק לביטחונה של ישראל, לביצור מעמדה להבטחת חוזקה ולאיתנותה".

בהתייחס לנטישתה את ביתה הפוליטי הוותיק לטובת רשימה חדשה, אמרה שפיר כי "כולנו עשינו בחירות לא פשוטות כדי להיות כאן. העבודה היא הבית האידיאולוגי שלי. יכולתי לנוח עכשיו על זרי ההישגים שלי ולחכות לבחירות, אבל הבית בוער ויוצאים החוצה יחד כדי לכבות את השריפה ובונים אותו מחדש".

היא הוסיפה: "המחנה הדמוקרטי חיכה שנתאחד. ביחד ננצח את מי שעלול לקחת לאבדון את החלום הציוני. אני קוראת לחברי הערבים, אזרחי ישראל, לראות בנו בני ברית. אני קוראת לחברותיי החרדיות לראות בנו בית".

את סדרת ההצהרות חתם יו"ר ישראל דמוקרטית וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שאמר בתורו כי "זהו כוח חדש ומיוחד שיוביל תנופה, תקווה ושינוי, להחלפת משטר נתניהו. התחייבנו לפעול לאיחוד כוחות. רבים לא האמינו אבל קיימנו. בין העמדות שלנו יש גם הבדלים אבל המשותף גדול בהרבה. אני מקווה שזהו צעד ראשון בדרך לאיחודים נוספים".

לטענת ברק, המקום ה-10 בו שובץ יהיה ריאלי: "לכל מי שדאג שמס' 10 לא ריאלי. אני מבטיח הוא יהיה ריאלי ועוד איך. אנחנו ניתן למשטר נתניהו פייט כמו שלא נתנו לו 20 שנה – וננצח".

ברק קרא לחבירות נוספות ממפלגות הגוש. "ראיתי מקרוב את האתגרים שבאיחוד מול ניסיונות סיכול מכל הכיוונים. אני רוצה להודות לניצן הורוביץ שהוכיח מנהגות ואחריות, ועוד יידרש להן בדרך למימוש המלא. אני רוצה להודות לסתיו שפיר, שללא תרומתה זה לא היה קם, תודה מיוחדת לחבר הכנסת פריג' היה האדריכל של החיבור הזה, ולנועה רוטמן שהייתה הציר הראשון לפעולה ובזכותה אנחנו עומדים כאן היום".

על פי ההסדר, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ יוביל בראש הרשימה, סתיו שפיר תעזוב את מפלגת העבודה ותוצב כמספר 2, יאיר גולן מישראל דמוקרטית יוצב במקום השלישי, תמר זנדברג, אילן גילאון ועיסאווי פריג' ממרצ יקבלו בהתאמה את מקומות 4, 5 ו-6. יפעת ביטון ממפלגתו של ברק תוצב במקום 7. מקומות 8 ו-11 ישוריינו לסתיו שפיר, שממשיכה במאמצים לגייס ח"כ פורש נוסף ממפלגת העבודה בכדי שלא להיחשב כח"כית פורשת ובכך להימנע מסנקציות מפלגתיות. במקום 9 תשובץ נועה רוטמן ממפלגתו של ברק, במקום ה-12 יוצב מוסי רז ממרצ. שאר חברי מפלגת ישראל דמוקרטית ישוריינו גם כן במקומות ה-14 וה-15. עוד נקבע כי על פתקי ההצבעה יופיעו האותיות "מרצ".

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019המחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה