חדשות בארץ

פנייה לאבי גבאי: "סייע להדיח את עמיר פרץ"

על רקע האיחוד הדרמטי במחנה השמאל, בכירים בעבודה פנו ליו"ר המפלגה לשעבר וביקשו ממנו לסייע להדחתו של היו"ר הנוכחי בכך שיעלה הצעה בוועידת המפלגה שתתכנס בקרוב לאשר את החבירה לאורלי לוי-אבקסיס. העבודה: "ההצעה לאיחוד העבודה-גשר תעבור ברוב עצום ביום רביעי, ונצא לדרך חדשה שתביא לשיקומה של המפלגה. נוציא את כל החתרנות מקרבנו"

פרץ וגבאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ וגבאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

לאחר האיחוד הבוקר (חמישי) בין ישראל דמוקרטית, מרצ וח"כ מהעבודה סתיו שפיר, בכירים במפלגת העבודה פנו ליו"ר העבודה לשעבר, אבי גבאי, בבקשה כי יסייע להביא להדחתו של עמיר פרץ מהנהגת המפלגה – כך נחשף היום ב-ynet. הבכירים מבקשים מגבאי להעלות בוועידת המפלגה, שתתכנס בסוף החודש בכדי לאשר את החבירה עם אורלי לוי-אבקסיס, הצעה להדיח את פרץ מכיסאו, זאת בנימוק כי "פרץ מסכן את המשך קיומה של המפלגה".

במפלגת העבודה סירבו להתייחס לדיווח ומסרו רק כי "ההצעה לאיחוד העבודה-גשר תעבור ברוב עצום ביום רביעי, ונצא לדרך חדשה שתביא לשיקומה של מפלגת העבודה ובשורה חברתית ומדינית אמיתית לעם ישראל. בסופו של דבר, נוציא את כל החתרנות מקרבנו".

מוקדם יותר היום הודיעו מפלגות ישראל דמוקרטית, מרצ ושפיר כי הן חוברות לרשימה מאוחדת שתיקרא "המחנה הדמוקרטי". לפי הסיכומים, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ יוביל בראש הרשימה, סתיו שפיר תעזוב את מפלגת העבודה ותוצב כמספר 2, יאיר גולן מישראל דמוקרטית יוצב במקום השלישי, תמר זנדברג, אילן גילאון ועיסאווי פריג' ממרצ יקבלו בהתאמה את מקומות 4, 5 ו-6. יפעת ביטון ממפלגתו של ברק תוצב במקום 7. מקומות 8 ו-11 ישוריינו לסתיו שפיר, שממשיכה במאמצים לגייס ח"כ פורש נוסף ממפלגת העבודה בכדי שלא להיחשב כח"כית פורשת ובכך להימנע מסנקציות מפלגתיות.

איציק שמולי מהעבודה אמר הבוקר כי "קורה פה דבר גדול במחנה השמאל, ואני מעדיף להיות חלק ממנו". במקביל, חברתו למפלגה, מרב מיכאלי, הסתייגה מהאיחוד למחנה הדמוקרטי ואמרה: "מפלגת העבודה היא בית אידיאולוגי חשוב, זה הזמן לחזק אותה".

בריאיון ל-ynet אמר שמולי כי "עמיר יכול לחשב מסלול מחדש". לדבריו, "אני כרגע ממוקד בעבודה ורוצה להביא אותה למקום הנכון. ההחלטה מונחת לפתחו של עמיר פרץ, ואני מתכוון לעשות מה שנכון כדי להביא אותו להבנה שזה המעשה הנדרש". שמולי הדגיש כי הוא מחויב למפלגתו, אך במידה ופרץ ימשיך לעמוד בסירובו לחבור אליהן, "נעשה חושבים".

שמולי הוסיף: "אני חושב שעמיר מספיק מנוסה, הוא מפוכח ורואה את המצב החדש שנוצר פה. החיבור הזה לוקח את המומנטום כרגע לכיוון של החיבור. מפלגת העבודה יכולה לעמוד מהצד ולהינזק או להיכנס בתנאים מיטביים. אני מאוד מקווה שתימצא הגמישות לעשות את זה. אנחנו לא יכולים לטמון את הראש בחול, ואנחנו יכולים להיות חלק מהאיחוד".

יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, שהחלטת פרץ שלא לחבור למפלגות השמאל נבעה בשל חבירתו אליה, בירכה את האיחוד בשמאל, אך הדפה את הביקורת כנגד יו"ר העבודה. "זה היה לגיטימי וצפוי אפילו", אמרה בהתייחס לאיחוד, בריאיון שהעניקה לגלי צה"ל. "מה שמעניין זה פרץ הצהלה של כל אותם גורמים שניסו לחולל סערה שמלווה בהסתה ממש נגד חיבור העבודה-גשר".

"אי אפשר להאשים אותי כמי שחוברת לשמאל ובנשימה אחת כמי שמפרקת את השמאל", טענה. "אנחנו לא נישה. עמיר קיבל החלטה אמיצה שיש בה בשורה, וכשמסתכלים על פוליטיקאים אחרים אפשר רק להחמיא לו על כך. אני חושבת שבמקום שיחבקו את הדבר הזה ויגידו איזה יופי שפוליטיקאים מתעלים לפעמים, אנחנו קצת חוטפים גידופים והסתה", הוסיפה לוי-אבקסיס.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה