חדשות בארץ

מפץ בשמאל: מרצ וברק התאחדו, שפיר פרשה מהעבודה

יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ וחברת הכנסת סתיו שפיר הגיעו להסכם על ריצה משותפת במסגרת רשימה שתיקרא "המחנה הדמוקרטי". הורוביץ יוצב בראש הרשימה, שפיר תהיה מספר 2 וברק ימוקם במקום ה- 10. ברק: "המערכה על מדינת ישראל מתחילה הבוקר"

ברק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)ברק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

עכשיו זה סופי: יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ סיכמו הלילה (חמישי) על ריצה משותפת בבחירות לכנסת במסגרת רשימה שתיקרא "המחנה הדמוקרטי". הורוביץ יוצב בראש הרשימה, ואילו ברק ימוקם במקום העשירי אך יקבל את הזכות לבחור ראשון את התיק בממשלה הבאה, באם "המחנה הדמוקרטי" יצטרף אליה. חברת הכנסת סתיו שפיר, שהייתה אחד הכוחות המרכזיים שדחפו לאיחוד, עורקת ממפלגת העבודה ותשובץ במקום השני ברשימה. את המקום השלישי יתפוס האלוף במיל' יאיר גולן.

בהודעה שנמסרה מטעמם של ברק, הורוביץ ושפיר נאמר: "יוזמי האיחוד מאמינים שהקמת 'המחנה הדמוקרטי' היא צעד ראשון והכרחי במשימה להחזיר את מדינת ישראל למסלול". השלושה יערכו מסיבת עיתונאים משותפת בשעה 17:00.

על פי המסתמן, במקומות ה- 6-4 יוצבו מועמדי מרצ – תמר זנדברג, אילן גילאון ועיסאווי פריג'. במקומות ה-7 וה- 9 ישובץ נציגים של ישראל דמוקרטית, ואילו המקומות ה- 8 וה- 11 שוריינו עבור שפיר, מתוך כוונה שהיא תצליח לשכנע חברי כנסת מהעבודה לערוק יחד עמה.

ההסכם שהושג בין הורוביץ, ברק ושפיר – בתום משא ומתן אינטנסיבי – כולל הסכמה שלא להצטרף לממשלת ימין בשום תנאי, הגנה על האופי הדמוקרטי של המדינה – בדגש על בית המשפט העליון, ביטול חוק הלאום, וקידום שלום והסדר מדיני עם הפלסטינים תוך שמירה על האינטרסים של ישראל. עוד סוכם כי צירוף גורמים נוספים לרשימה יצריך הסכמה של השלישיה.

ברק הסביר הבוקר את מיקומו הנמוך ברשימה – מהלך שהתבצע לבקשתו. "המערכה על מדינת ישראל מתחילה הבוקר", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "המחנה הדמוקרטי – כולנו יחד, נילחם וננצח. ולמופתעים: המיקום היחיד שחשוב – איפה נתניהו יהיה ב- 18 בספטמבר".

יו"ר מרצ לשעבר, תמר זנדברג, הגיבה על ההסכם להקמת "המחנה הדמוקרטי": "מהלך דרמטי לחיזוק השמאל. הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו״ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה".

חברת הכנסת לשעבר, זהבה גלאון, אף היא בעברה יו"ר מרצ, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "איחוד בשמאל הוא צו השעה. הבחירות האלו חשובות מדי מכדי להקריב אותן על מזבח האגו וטינות ישנות. שאפו לכל העוסקים במלאכה. עכשיו הגיע הזמן לנצח את הבחירות האלה".

ממפלגת העבודה נמסרה התגובה הבאה: "אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ. המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז-שמאל. החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית, חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו".

(עודכן: 9:00)

תגיות:אהוד ברקסתיו שפירניצן הורוביץבחירות 2019המחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה