חדשות בארץ

בתוך הנגמ"ש: "פרץ מהמר על חיי מפלגת העבודה"

ח"כ שמולי, שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה מול פרץ, הצטרף לקריאות לאיחוד עם מרצ וישראל דמוקרטית. שמולי יצא נגד כוונתו של פרץ לבצע שריונים ברשימה לטובת אנשיה של אורלי לוי-אבקסיס, והבטיח: "אמשיך להיאבק כדי לחזור למקום הנכון". במקביל, אתמול התקיימה פגישה בין ברק, הורוביץ ושפיר, צפוי כי האחרונה תערוק אליהם יחד עם שמולי

פרץ ושמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ ושמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז הודיע יו"ר העבודה עמיר פרץ כי לא יחבור למרץ ולישראל דמוקרטית, היום (רביעי) הגיעה תגובתו של ח"כ איציק שמולי, חבר נוסף במפלגת העבודה שמשמיע דברי ביקורת קשים על החלטת פרץ. שמולי, שהיה מועמד בעצמו לראשות העבודה מול פרץ, תקף את החלטת יו"ר העבודה לחבור ליו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, ובכך לוותר על איחוד מפלגתו לתוך רשימת שמאל מאוחדת.

"‏מפלגת העבודה יקרה לי, אך יש לי מחלוקת מהותית עם הקו שנבחר עבורה ולכן אמשיך להיאבק כדי להחזירה למקום הנכון לה", כתב שמולי בחשבון הטוויטר שלו. "הבחירות חשובות מדי וקיבלנו בהן מועד ב'". שמולי גם תקף את כוונתו של פרץ לבצע שריונים ברשימה לטובת אנשיה של לוי-אבקסיס, וכתב כי "שריונים לבדם לא יביאו את הבשורה, רק חיבורים. כמו כן פגיעה אפשרית בוועידה הקרובה ברשימתנו המצוינת לכנסת רק תסב לה נזק, לא תועלת".

בדבריו, חשף שמולי כי פעל לאיחודים: "חיבור גדול הוא צו השעה. ניסיתי לקדמו בימים האחרונים במעשה ובשקט, לא בכותרות, מול כל ראשי המפלגות וגורמים נוספים ואם רוצים - ניתן עוד להשיגו. מחנה שנותר מפוצל לרסיסי מפלגות לוקח הימור מסוכן ומיותר על הסיכוי שלו לגדול ולנצח וגם על חיי המפלגה. לא אחראי להשלים עם המצב אלא לפעול לשינויו".

בכך, הצטרף שמולי לח"כ סתיו שפיר, שהצהירה בסוף השבוע כי "תעשה הכל" למען איחוד, ואף רמזה ברורות כי אם זה לא ייעשה הרי שהיא תפרוש מהמפלגה. הערכות הן כי שפיר עשויה לערוק לרשימה שתורכב ממרצ ומישראל דמוקרטית.

מוקדם יותר היום דווח כי מפגישה שנערכה אמש בין יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, יחד עם חברת מפלגתו נועה רוטמן, לבין יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, וחבר מפלגתו עיסאווי פריג', יחד עם סתיו שפיר מהעבודה, סוכם כי במידה ויוחלט על איחוד ביניהם, מי שיעמוד בראש הרשימה זהו יו"ר מרצ.

 "עוד מוקדם לחגוג, אך מסתמן כיוון חיובי", אמרו גורמים המעורים בפרטים. כדי שלא תוגדר בדין המנהלי כ"ח"כית פורשת" ותקבל סנקציות מפלגתיות, זקוקה שפיר לח"כ נוסף ממפלגת העבודה שיפרוש עמה לרשימה זו. לאור דברי שמולי, ניתן להעריך כי גבוהה הסבירות לכך שיחבור אליה.

דבריהם של שפיר ושמולי באים על רקע ועידת מפלגת העבודה שצפויה להתכנס ביום רביעי הבא, אז תעלה החלטת פרץ לשיריון מפלגת גשר, להצבעה. במקביל, בימים האחרונים פועלת שפיר לגייס חתימות כדי להעלות את ההצעה הנגדית לחבירה לרשימת שמאל אחת.

תגיות:עמיר פרץסתיו שפירמפלגת העבודהבחירות 2019איציק שמולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה