חדשות בארץ

הותר לפרסום: איראן ניסתה לגייס סוכנים בישראל באמצעות הרשתות החברתיות

הרשת, שנחשפה בחודשים האחרונים בפעילות משותפת של זרועות הביטחון, פעלה מסוריה בהכוונה איראנית. היא ניסתה לגייס פעילי טרור באמצעות פרופילי פייסבוק פיקטיביים ואפליקציות להעברת מסרים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

רשת שפעלה לגיוס סוכנים בישראל, יהודה ושומרון ורצועת עזה לטובת המודיעין האיראני נחשפה במהלך החודשים האחרונים בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, המשטרה, צה"ל וגורמי ביטחון נוספים. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

בהודעה שנמסרה מהשב"כ נאמר כי הרשת פעלה מסוריה, בהכוונה איראנית ובהובלת גורם סורי המכונה אבו ג'יהאד. היא ניסתה לפעול לגיוס אנשים באמצעות יצירת קשר ראשוני מפרופילי פייסבוק פיקטיביים, כשבהמשך נוהל הקשר באמצעות אפליקציות להעברת מסרים.

החשיפה הנוכחית מצטרפת לחשיפות מהחודשים האחרונים, מהן עלה כי גורמי טרור – ביניהם חמאס וחיזבאללה – מנצלים את רשת האינטרנט כדי לקיים מגע עם פלסטינים, חלקם אזרחי ישראל, ולגייסם למטרות איסוף מודיעין ופעילות טרור. בשב"כ ציינו, כי פנייה באמצעות רשתות חברתיות הינה שיטת עבודה מוכרת של ארגוני טרור לצורך גיוס פעילים.

הגורמים שגויסו התבקשו לאסוף, בין היתר, מידע על בסיסים צבאיים, מתקנים ביטחוניים רגישים, תחנות משטרה, בתי חולים, אישים ועוד, וזאת כחלק מתהליך של הכנת יעדים לביצוע פיגועים בישראל ביוזמה איראנית. הפעילות הרשתית העוינת אותרה על ידי גורמי המודיעין השונים בישראל כבר מראשיתה, ומעקב הדוק נוהל אחר המפעילים בחו"ל והגורמים בישראל וביהודה ושומרון שהביעו נכונות לשתף עמם פעולה.

החל מחודש אפריל מומש מהלך סיכולי רחב מול פעילים בישראל וביהודה ושומרון. בשב"כ מסרו כי במסגרת המהלך "בוצע טיפול מול מספר אזרחים ישראלים, אשר המידע בעניינם הצביע על אפשרות שבוצעה מולם הקמת למגע וגיוס על ידי מפעילי הרשת האיראנית".

עוד נמסר כי במסגרת החקירות עלה מידע לפיו הקשר מול המפעילים מסוריה התפתח לכדי רמה של העברת מידע, ואף עלתה כוונה לביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים, אזרחיים וצבאיים. עם זאת, ממהלכי הסיכול שבוצעו עלה כי רובם המוחלט של האזרחים הישראלים סירבו לשתף פעולה עם הפנייה אליהם, מאחר וחשדו שמדובר בגורם עוין, וניתקו את הקשר איתו.

בשב"כ הבהירו, כי כל ישראלי שמקבל פנייה ברשת מגורם, שנחשד על ידו כקשור כגוף או ארגון טרור, נדרש לעדכן את המשטרה ולנתק מגע עם הגורם החשוד.

תגיות:איראןרשתות חברתיותשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה