חדשות בארץ

חמאס: "יש הזדמנות לפתור את נושא השבויים"

בחמאס מנסים לערער את הביטחון של אזרחי ישראל על רקע הציון היום של 5 שנים למבצע צוק איתן. דובר הארגון טען כי ממשלת ישראל משקרת כבר חמש שנים, ורמז למצבם של השבויים: "הנהגת האויב אומרת שמדובר בגופות. אם זה נכון, מדוע לא מחזירים אותם?"

חמאס (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)חמאס (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, טען הערב (שלישי) כי ממשלת ישראל משקרת לאזרחיה במשך חמש השנים האחרונות בכל הקשור לנושא השבויים והנעדרים, ורמז באשר למצבם של השבויים. "הנהגת האויב אומרת שמדובר בגופות", אמר דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור בנאומו ברצועת עזה. "אם זה נכון, מדוע לא מחזירים אותם? הם הרי יודעים שמחיר של גופות זול יותר".

"על ישראל לשלם את המחיר הטבעי כפי שהיה בעבר. יש את סוגיית רון ארד, לא נרצה שהסוגיה הזו תחזור על עצמה במצב שבו ישראל תאבד את ההזדמנות הזו", אמר עוביידה. לדבריו, "הממשלה ששלחה את החיילים לעזה בשנת 2014 היא זו שיוצאת לבחירות שוב ושוב, וזו שגרמה לחיים בעוטף להפוך לגיהינום".

את הדברים אמר דובר החמאס על רקע העובדה כי ישראל מציינת היום 5 שנים למבצע צוק איתן שגבה את חייהם של 68 חיילים וחמישה אזרחים. במהלך המבצע שבה ארגון הטרור את גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, והוביל את הוריהם למאבק חזיתי בראש הממשלה בנימין נתניהו ובממשלתו, על אוזלת ידה של ישראל בטיפול בנושא השבויים.

בטקס שנערך היום בהר הרצל לזכר חללי הצה"ל מהמערכה, הצהיר ראש הממשלה כי "אנו מחויבים להחזיר הביתה את אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד". נתניהו הדגיש כי "אינני יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אנחנו עושים הרבה, הרבה מאוד. אני דבק בחובתי לראות את השיקול הכולל מתוקף היותי ראש ממשלה". לדבריו, "אני דבק בחובתי לראות את השיקול הכולל מתוקף חובתי כראש הממשלה. עשייתנו תקפה לכל נעדרי צה"ל, והוכחנו שאנו עומדים במילתנו כשהחזרנו ארצה את זכריה באומל ז"ל".

מוקדם יותר היום אמר מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, כי ראש הממשלה מעורב עמוקות במאמצים לקדם את סוגיית השבויים והנעדרים. "סוגיית השבויים והנעדרים מדירה שינה מעיני הרבה מאוד אנשים. יש קשר שוטף עם כל המשפחות –  שלי, של ראש המל"ל, של ראש הממשלה והרבה מאוד עובדי ציבור אחרים, כולל צמרת צה"ל וראשי המוסד והשב"כ", אמר בריאיון לכאן ב'. "הפגישות מתקיימות הרבה פעמים לבקשת המשפחות. הן ארוכות, ולא תמיד נעימות לנו כבעלי תפקידים, אבל אני חושב שהן חשובות".

בלום טען כי בכירי חמאס הממונים על תיק השבויים והנעדרים – יחיא סינוואר, מרואן עיסא, רוחי מושתהא ואחרים – שוגים בהבנת המציאות, כאשר הם מצפים כי ישראל תסכים לעסקת חילופין דומה לעסקת שליט: "חמאס חי בלה לה לנד. סינוואר חושב שיהיו תשלומים דומים לעסקת שליט או מתקרבים לפרומיל ממנה. זו לא תקופת שליט. המלצות ועדת שמגר מדברות על הלימה בין ה'תשלום' לבין התוצאה. שכל אחד יעשה לעצמו חשבון האם הוא מוכן להחזיר 450 רוצחים עם דם על הידיים. אני מעריך שאין מצב שזה יקרה שוב".

תגיות:חמאסשבויים ונעדריםצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה