חדשות בארץ

נתניהו: צריך להגביר את הלחץ על איראן

בפגישה עם מזכיר האנרגיה של ארצות הברית, ריק פרי, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אסור לאפשר לאיראן להפריע למעבר הנפט במים בינלאומיים. אסור להפגין היסוס. מול התוקפנות האיראנית צריך להפעיל לחץ, לחץ ועוד לחץ"

נתניהו ופרי, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ופרי, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (שלישי) בלשכתו בירושלים עם מזכיר האנרגיה האמריקני, ריק פרי. בפתח הפגישה התייחס נתניהו למתיחות הגוברת במפרץ הפרסי: "אסור לאפשר לאיראן להפריע למעבר הנפט במים הבינלאומיים. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להגדיל את הלחץ המופעל על איראן. אסור להפגין היסוס. אני מנהיג שהפגין שימוש שקול בכוח, ובמקרה הזה נחוץ שימוש שקול בלחץ".

"אם הייתי צריך למנות את שלושת הדברים שעלינו לעשות מול התוקפנות האיראנית", הוסיף נתניהו, "הייתי אומר שהם לחץ, לחץ ועוד לחץ. אלה יכריחו את איראן לוותר על שאיפותיה הגרעיניות והאזוריות. אני מאמין שזה אפשרי לחלוטין. לא רק שזה אפשרי, זה ממש קורה. הסנקציות שהטיל הנשיא טראמפ על איראן משפיעות. אפשר לראות שמקורות המימון לתוקפנותה בעיראק, בסוריה, בלבנון ובעזה מתחילים להתרוקן. הסנקציות מתחילות להשפיע, חשוב שהן ימשיכו להשפיע, וחשוב להתמיד בלחץ". ראש הממשלה הדגיש כי "חשוב מאוד שאומות העולם יכריזו על רצונן לבלום את התוקפנות האיראנית, לעמוד עם ארצות הברית ולהפגין נחישות משותפת".

 

"ישראל מונעת את קריסת המזרח התיכון לאסלאם הקיצוני"

נתניהו התייחס בדבריו לביקורה בארץ של משלחת בלוגרים ועיתונאים ממדינות ערביות, ולפגישה שקיים עמם היום: "נפגשתי עכשיו עם משלחת עיתונאים ממדינות ערביות, שלרובן אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל. הם ביטאו את הרצון שלהם שהציבורים הערביים יכירו את מדינת ישראל, יבואו למדינת ישראל ויחזקו את הקשרים הללו. אני עובד על זה – קצת בגלוי והרבה מאוד בסתר – כדי לחזק את הקשרים הללו. זהו ביקור חשוב. יש כוחות שכמובן רוצים להחזיר אותנו אחורה – אך אנחנו מתקדמים קדימה".

"אמרתי להם דבר אחד שאני מאמין בו" – ציין נתניהו – "הכוח היחידי שמונע את קריסת המזרח התיכון, מתוך המזרח התיכון, זה ישראל. בלי ישראל, אני יכול להגיד בוודאות שהמזרח התיכון היה קורס תחת כוחות הקנאות האסלאמית – השיעית המונהגת על ידי איראן, או הסונית המונהגת על ידי דאע"ש. 

"ישראל, בהיותה כאן, בפעולתה, בעשייה הגדולה שלנו ובשיתופי הפעולה שלנו – מונעת את קריסתו של המזרח התיכון לאסלאם הקיצוני", סיכם ראש הממשלה.

(וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

תגיות:ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה