סיפורים אישיים

מרגש: נחשף מכתב ובו סבו של רון קובי - מכלוף קובי, מבכה על חילולי שבת

מכלוף קובי, סבו של רון, היה מורה וחבר במועצה הדתית בטבריה. כעת נחשף מכתב בעיתון ישן, ובו הוא מבכה על חילולי שבת

אא

כתבה מרגשת במיוחד פורסמה בימים האחרונים על ידי אבי ניזרי מ'כיכר השבת' - ובה מוצג מכתבו של מכלוף קובי -  סבו של רון קובי, כשהוא מבכה על חילולי שבת. 

מכלוף קובי, סבו של רון, היה מורה וחבר במועצה הדתית בטבריה. 

את העיתון שלח אספן של פריטים עתיקים, ולדבריו בעיתון הופיע סיקור מרתק על המלחמות של ראשי הערים השונות בארץ, על חילולי השבת. "מה שתפס את עיני הוא מכתב מיהודי מהעיר טבריה", כותב האספן ומציג באחת את נוסח המכתב: 

"לכבוד מערכת קול השבת ירושלים, נא לפרסם את דברי דלהלן: בהיותי בחג השבועות אשתקד בירושלים, ביקרתי בהר ציון ונדהמתי לראות את גודל חילולי החג שם על ידי אנשים הבאים מתוך רצון טוב לאמר שם תהילים, אך מגודל העמי-ארציות חושבים לתומם כי למען דבר חשוב כזה לאמר תהילים על קברו של דוד המלך עליו השלום - מותרים כל חילולי יום טוב. לנסוע לשם במכונית, לקנות שם גלידה וכל מיני אוכל ושתיה, לזמר בכלי שיר וכדומה - מהדברים האסורים ביום טוב, בהחלט. 

"עד כמה שמחיתי באמרי נועם ובצעקות והיה אך לשווא, רגזתי ושחקתי ואין נחת. כי במה נחשב קולו של יחיד בתוך המון חוגג ומשולהב כזה? בשנה זו חל שבת בערב החג, ושאלה זו תחמיר עוד יותר כשיתווסף גם חילולי שבת ביד רמה במקום קדוש זה, ואוי לאותה חרפה. אוי לאותה בושה".

את מכתבו המרגש חותם מכלוף קובי בבקשה לתקן את המעוות, ולבטל את הביקורים הללו - של "המון פרוע ובלתי מרוסן". "בכן יש להתריע על קלקלה זו בעוד מועד", הוא כותב. "לבטל לגמרי את הביקורים האלה של המון פרוע ובלתי מרוסן, שמתוך חסרון ידיעה מדמה בנפשו שהוא עושה כאן פולחן קדוש שיביאו בעולם האמת בשערי הגן-עדן. כל אלה שבידם למחות, ובפרט אלה שבהם תלוי הדבר והמכשלה הזאת תחת ידם - לעקור מן השורש את המנהג החדש הזה, ששכרו יוצא בהפסדו המרובה לאין שיעור. כי הקולר תלוי בצווארם לפי ההלכה. יהא רעוא שיסור השטן מלפנינו ויהי שלום בחילנו, שלוה באמנותינו אכי"ר. 

"הכותב בלב דוי - מכלוף קובי, טבריא".

ומה אומר על כך הנכד רון קובי? גם אנחנו היינו רוצים לדעת!

תגיות:מכתבסבארון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה