חדשות בארץ

צה"ל מציג: לחימה במנהרות ורובה צלפים חדש

בית הספר ללוחמה בטרור סיפק היום הצצה לטיפול בטרור המנהרות ובהשתלטות על מבנים שהם מוחזקים בני ערובה. צה"ל גם מציג רובה צלפים חדשני ליחידות הקומנדו, ורובוטים מתקדמים שיסייעו ללוחמים לאבטח את המנהרות בטרם הסתערות. קצין בכיר: "נהפוך את המנהרות למלכודת מוות למחבלים"

החיילים במהלך האימון (צילום: דובר צה"ל)החיילים במהלך האימון (צילום: דובר צה"ל)
אא

בית הספר ללוחמה בטרור של צה"ל שבבסיס מתקן אדם הציג היום (שני) את היחידות המיוחדות ללחימה במנהרות, והשתלטות על מבנים ומרחבים בהם מוחזקים בני ערובה. במהלך האימון הציג בית הספר את רובה הצלפים החדש שמשמש את היחידות המובחרות והקומנדו.

קצין בכיר שהתייחס לשימוש ברובה הצליפה, שנועד בעיקר לטיפול בהפרות הסדר בגבול רצועת עזה, אמר כי "כל הזמן מפיקים לקחים. המטרה היא לא להרוג אלא לפגוע". לדבריו, "צלף שלא פוגע מספיק טוב, או שיש לו בעיות מקצועיות, נורמטיביות או מנטליות – יודח מהמשימה, והיו מקרים כאלה".

"בית הספר ללוט"ר אחראי על האתגרים המרכזיים בתמרון במלחמה הבאה", אמר מפקד בית הספר ללחימה בטרור, אלוף-משנה ירון סיטבון. "אם זה האתגר של לחימה בשטח בנוי והלחימה בתווך התת-קרקעי. הוא לוקח את הלוחמים בחטיבות החי"ר שיתמודדו בשטח הבנוי ובתווך התת-קרקעי ומאפשר להם מענה מקצועי טוב יותר מול האתגרים המורכבים הללו".

תיעוד האימון היום (קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

קצין בכיר אחר הסביר על אופי הפעילות של הכוחות על גדר המערכת: "תוך כדי פעילות הצלפים בגבול עזה המדריכים שלנו בחמ"ל מקבלים נתונים על ירי הצלפים מהשטח, ברמה השמית, מי פגע ומי לא והיכן, ותוך כדי תנועה אנחנו משנים בהתאם לצורך את אמצעי הירי, שיטת הירי והמיגון לצלפים".

אחד האתגרים המרכזיים שמלווים את צה"ל בלחימה מול אוכלוסייה אזרחית שמרכיבה מחבלים, אלו המהומות שמקיים חמאס על גדר המערכת שנועדו להתיש את ישראל ולהציגה כמדינה שפוגעת באזרחים תמימים. הערכות שונות מצביעות על יותר מ-250 פלסטינים שנהרגו ואלפים אחרים שנפצעו במהלך העימותים מול כוחות צה"ל בגבול עזה, כאשר חלקם מחבלים.

ברקע ההתקדמות בהבנות שסיכמה ישראל עם ארגוני הטרור העזתיים, חידדו בצה"ל את נוהל הפתיחה באש ומזעור הנזקים בצד  הפלסטיני: "המטרה שלהם היא לא להרוג, אלא לפצוע, ולכן אחד הלקחים נגע בכיוון שאליו יורים", הצהיר קצין בכיר. "בהתחלה אמרנו להם לירות לרגל, ראינו שאפשר להיהרג מזה אז אמרנו להם לירות מתחת לברך, בהמשך דייקנו את ההוראה לירות בקרסול. לפני כל ירידה לגבול עזה אנחנו מאמנים אותם פה במטווח עם עשן סביבם, מיגון ועל תלוליות".

רובה הצלפים, שנכנס בשנה האחרונה ליחידות המובחרות בצה"ל הוכיח את עצמו ככלי נשק יעיל במיוחד, והוא קיים חודשים אחדים בשימוש הכוחות המובחרים. הרובה, הידוע בשם "mard", הוא של חברת בארט האמריקנית, והוא צפוי להחליף את ה-M24 שימשיך להישאר בשימוש היחידות האחרות. הרובה מסוגל להגיע לרמת דיוק של עד 1.1 ס"מ מהמטרה, והוא מיועד לירי לטווח של כ-100 מטרים. היתרון שלו אצל לוחמי ביחידות קומנדו מובחרות, בא לידי ביטוי בכך שבחלקו הקדמי ניתן להסתיר את סימן רשף הירי, וכן להתקין עליו משתיק קול. כוונות היום והלילה שלו מסוגלות להגיע אף לטווח של למעלה מפי 10.

במהלך האימונים היום סיפק צה"ל הצצה ליכולות המתקדמות בטיפול בטרור שבא ממנהרות, בין היתר באמצעות שימוש בכלב וברובוט הרונ"י (רובוט נישא ייעודי – א"פ) לטיהור פתח מנהרה, בטרם יסתערו הלוחמים עליה. "נהפוך את המנהרות למלכודת מוות למחבלים, כתפיסת לחימה, וניכנס לתוכן רק כברירה אחרונה, כמו חקר של מנהרה בעלת ערך או באירוע חטיפת חייל לתוך מנהרה, וזאת אחרי שאבטחנו היטב את המקום ממעל", אמר קצין בכיר.

תגיות:צה"ללחימה בטרורמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה