חדשות בעולם

טהראן: עצרנו 17 סוכנים של ה-CIA, יוצאו להורג בקרוב

איראן מפרסמת היום תמונות של סוכנים, לכאורה, בשירות הביון של ארצות הברית, וטוענים כי רשת הריגול "אספה מידע מסווג מאזורים רגישים". מזכיר המדינה האמריקני מטיל ספק בטענה האיראנית אך מבהיר כי "יש רשימה ארוכה של אזרחים אמריקאים שאנחנו פועלים להשיב הביתה מאיראן". הדיווח מגיע על רקע ההסלמה במפרץ הפרסי וההשתלטות האיראנית על שתי מכליות נפט בריטיות במצרי הורמוז

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

משמרות המהפכה של איראן טענו אתמול (ראשון) כי חשפו רשת ריגול של ה–CIA שפעלה באיראן, וכי נעצרו 17 סוכנים שחלקם יוצאו להורג בקרוב. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר אישר בכיר במשרד המודיעין האיראני את הדברים וטען כי רשת הריגול האמריקנית הצליחה לחדור לאתרים חיוניים וכי הם "אספו מידע מסווג מאזורים רגישים". הצוות, כך לטענתו, התקינו אמצעי מעקב וביצעו מגוון פעולות מודיעיניות אך כשלו במשימתם ונעצרו.

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, פקפק באמינות הטענות האיראניות ובריאיון לרשת "פוקס ניוז" אמר כי לטהראן "יש היסטוריה של טענות שקריות". מזכיר המדינה התעלם מהשאלות האם לארצות הברית יש חלק בכך, אך רמז כי "יש רשימה ארוכה של אזרחים אמריקאים שאנחנו פועלים להשיב הביתה מאיראן".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש  גם הוא את הטענה האיראנית וכתב בחשבון הטוויטר  שלו כי  "הדוח של אירן הוא שקר מוחלט. עוד שקרים ותעמולה ממשטר דתי ונכשל". 

"הדיווח האירני כי לכדו מרגלי CIA - אפס אמת, כמו הפלת המל"ט", כתב טראמפ. "שקרים ממשטר דתי ונכשל שאין לו מושג מה לעשות. הכלכלה שלהם מתה ותדעך עוד. אירן בבלגן טוטאלי".

תמונות המרגלים האמריקנים, לכאורה, הוצגו בכל התקשורת האיראנים, ובסוכנות פארס אף נטען כי הם נעצרו כבר במרץ. "המרגלים שזוהו הועסקו באזורים רגישים וחשובים מבחינה כלכלית, גרעינית, תשתית, צבאית וסייברית, שם אספו מידע מסווג", נמסר בהודעה של הטלוויזיה הממלכתית.

לא ברור האם זו רשת הריגול האמריקנית שעליה טען בחודש שעבר מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, כי ארצו חשפה. שמחאני טען אז כי ארצו שיתפה במידע זה כמה מבנות בריתה וכך הביאה להסגרתם מהמדינות הזרות.

הדיווח על חשיפת רשת הריגול של סוכנים אמריקנים באיראן מגיע על רקע ההסלמה במפרץ והפעולות ההדדיות באזור של טהראן ומדינות המערב. בסוף השבוע השתלטה איראן על שתי מכליות נפט בריטיות שחצו את מצרי הורמוז הסמוכים לאיראן. אחת מהן שוחררה כעבור זמן קצר, ואילו השנייה נגררה לנמל בדרום איראן על 23 אנשי צוותה, זאת בטענה שהיא הייתה מעורבת בתאונה עם ספינת דיג איראנית.

בטלוויזיה הממלכתית של איראן דווח כי כל אנשי הצוות "במצב טוב ובריאים". על סיפון הספינה הבריטית, שוהים אנשי צוות מהודו, רוסיה, הפיליפינים ולטביה. הממונה על נתיבי השיט והנמלים באזור הורמוז, אלחמוראד אפיפיפור, המכלית תוחזק בידי איראן עד לסיום החקירה. "משך החקירה ייקבע לפי מידת שיתוף הפעולה של הגורמים המעורבים", אמר הבכיר לערוץ הטלוויזיה הממלכתי.

אתמול תקף שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, את היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, כי הוא הגורם שאחראי להתססת האזור ולהסלמת הרטוריקה מצדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "אחרי שלא הצליח לפתות את דונלד טראמפ לפתוח במלחמת המאה, בולטון מפנה את הרעל שלו כלפי בריטניה בניסיון לגרור אותה לתוך מצב מסוכן ביותר", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:איראןCIA

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה