חדשות בארץ

חמינאי נפגש עם בכירי חמאס: "כסף ימחק את הזהות הפלסטינית"

המנהיג העליון של איראן נועד היום עם משלחת בכירים בארגון הטרור העזתי שהגיעו לטהראן והבטיח: "הלחץ עלינו לא ישפיע על התמיכה בפלסטינים". אמש נפגש ראש המועצה האסטרטגית ליחסי החוץ של איראן, עם ראשי הזרוע המדינית של החמאס ודן איתם על דרכים להידוק הקשרים של ארצו עם ארגון הטרור העזתי. בשבוע שעבר נפגש חבר פרלמנט בכיר באיראן עם מנהיג חיזבאללה בלבנון

לוחם חמאס בעזה (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90)לוחם חמאס בעזה (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90)
אא

בפגישה שנערכה היום (שני) בין המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, לשורת בכירים בארגון הטרור החמאס, הבהיר המנהיג העליון כי טהראן עומדת לצד חמאס במאבקו להדוף את הלחצים האמריקניים לקדם תכנית שלום במזרח התיכון. בדברים שאמר חמינאי לסאלח אל ערורי, ראש המשלחת הפלסטינית לטהראן וסגן הזרוע המדינית של חמאס, טען כי "עסקת המאה של טראמפ נועדה להרוס את הזהות הפלסטינית בעזרת כסף".

לדברי חמינאי, "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הינה "מזימה מסוכנת" שמטרתה למחות את זהות העם הפלסטיני באמצעות כסף. "זה הדבר הראשון שאליו צריך להתנגד ולא לאפשר את השמדות הזהות הפלסטינית", אמר האייתולה.

אמש נפגש ראש המועצה האסטרטגית ליחסי החוץ של איראן, כמאל קאראזי, עם ראשי הזרוע המדינית של החמאס ודן איתם על דרכים להידוק הקשרים של ארצו עם ארגון הטרור העזתי. "בעזרת ההתנגדות של העם הפלסטיני והמשך ההתנגדות גם בדורות הבאים נגיע בסופו של דבר לניצחון פלסטיני", אמר.

בכלי התקשורת האיראנים הובאו דבריו של הגנרל ראסול סאנאי מראייש מהזרוע הפוליטית של ארגון משמרות המהפכה שהבהיר כי "הרפובליקה האסלאמית עומדת לצדם של ארגוני החמושים הפלסטינים מאז המהפכה ב-1979. איראן לא תנוח עד שנשחרר את ירושלים".

ביקורם של צמרת החמאס בטהראן נערך לאחר שבשבוע שעבר דווח בסוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א כי חבר הפרלמנט האיראני הבכיר, אמיר עבדלליהאן, נפגש בלבנון עם מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה הנתמך על ידי טהראן, חסן נסראללה.

בתוך כך, אתמול דווח ברויטרס כי ג'ארד קושנר, מוביל תכנית השלום האמריקנית וחתנו של טראמפ, יעמוד בראש המשלחת שתגיע בשבוע הבא לישראל, וזאת כחלק ממסע דילוגים במזרח התיכון.

לפי הדיווח, שאושר בידי גורם בכיר בממשל האמריקני, מטרת ביקורו של קושנר היא לקדם את יישומה של התכנית הכלכלית, הנאמדת בכ-50 מיליארד דולר, שנדונה בוועידת בחריין, ואשר תהווה את הנדבך הכלכלי לתכנית השלום הכוללת.

קושנר יעמוד בראשות המשלחת שתכלול את שליח הממשל למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט; השליח המיוחד לנושאי איראן, בראיין הוק; ועוזרו של קושנר, אבי ברקוביץ'. המשלחת צפויה לבקר בירדן, מצרים, ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות.

כזכור, לאחר ועידת בחריין תקף קושנר את התנהלות ההנהגה הפלסטינית שהחרימה את הוועידה ואמר כי "הם עשו טעות אסטרטגית כאשר סירבו להגיע לוועידת בחריין. המאבק שלהם נגד התוכנית נראה מטופש".

לדברי קושנר, "מנהיגות צריכה לשמור על ביטחון האנשים שלה ולהביא אותם לשגשוג אבל המנהיגות הפלשתינית לא נוקטת צעדים בכיוון הזה. לא ברור מה ההנהגה הפלסטינית 'מוכרת' לציבור שלה. התגובות שלהם יותר היסטוריות מאשר מועילות". יחד עם זאת, ציין קושנר כי "אבו מאזן הקדיש את חייו להשגת שלום וצריך לעזור לו". עוד הוא אמר כי "טראמפ מחבב את אבו מאזן" וכי הבעיה היא במקורביו שמטרפדים את המאמצים של ממשל טראמפ.

תגיות:חמאסאיראןעלי חמינאיג'ארד קושנרעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה