חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף לרבנים הצבאיים: "שמרו היטב שגיורי צה"ל ייעשו על פי ההלכה"

במפגש ראשון מסוגו של הרבנים הראשיים לישראל עם המטה הבכיר של הרבנות הצבאית ורבניה, הדגישו הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו את האחריות המוטלת על כתפיהם של הרבנים הצבאיים: "העיניים של החיילים, ואף של הוריהם, נשואות אליכם, וחלילה לנו מלפגום בכבוד שמיים"

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)(צילום: דוברות הרבנות הראשית)
אא

ביום חמישי האחרון ערכה הרבנות הראשית לישראל מפגש ראשון מסוגו עם המטה הבכיר של הרבנות הצבאית ורבניה, שנועד לערוך היכרות מעמיקה בין הגופים הרבניים ולסייע ביצירת שיתופי פעולה בעתיד.

המפגש נערך בבניין הרבנות הראשית, במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן, והמטה הבכיר של הרבנות הצבאית בראשות רמ"ח הרבנות הצבאית אל"מ הרב חגי ולוסקי, רמ"ט הרבנות הצבאית אל"מ צחי דותן, ראש בית הדין לגיור סא"ל לירון דמרי, וכן למעלה מ- 20 רבנים צבאיים מכל רחבי הארץ.

הרב יצחק יוסף פתח את המפגש בדברי ברכה לרבנים הצבאיים, בהם העניק דגשים כיצד להתמודד עם האתגרים והשאלות ההלכתיות שעולות לפתחו של הרב הצבאי. במהלך דבריו התייחס הראשון לציון לנושא הכשרות בצה"ל ואמר לרבנים הצבאיים: "מוטלת עליכם האחריות לערוך ביקורות פתע במטבחים הצה"ליים, לראות שהכל מתנהל על פי ההלכה וההנחיות, לוודא את כשרות הכלים והזהירות להפרדה בין בשר וחלב".

בהמשך דבריו חיזק הרב יוסף את ידי הרבנים הצבאיים בנושא הגיור: "תשמרו טוב על גיורי צה"ל. אין מקום להתחשב במספרים או במכסות של מתגיירים, תדאגו שכל הליך הגיור ייעשה על פי ההלכה". הראשון לציון שיבח את שיתוף הפעולה בין הרבנות הראשית לרבנות הצבאית, והדגיש שוב את האחריות הגדולה המונחת על כתפי הרב הצבאי.

הרב דוד לאו פתח את דבריו במשא הלכתי מעמיק בנושא אופן פסיקת ההלכה והשמירה מפני פרצות בעתיד. במהלך דבריו התייחס הרב הראשי לתפקידו של הרב הצבאי בקרב החיילים. "כל אחד מכם צריך לדעת לשמור על הגדרים ההלכתיים ולהיות מודע לכך שהוא משמש כדוגמה לכל מי שמסתכל עליו מסביב", אמר הרב לאו. "העיניים של החיילים, ואף של הוריהם, נשואות אליכם, וחלילה לנו מלפגום בכבוד שמיים."

בסיום דבריו הדגיש הרב לאו את גודל האחריות בתפקיד של הרב הצבאי גם בהיבט הרחב: "אתם, הרבנים הצבאיים, מייצגים את התורה ונושאי דגלה, ובתוך כך גם את עולם הרבנות – שימרו על כך".

מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, סקר בפני המטה הבכיר של הרבנות הצבאית את פעילויותיה השונות של הרבנות הראשית לישראל. הוא הציג את נקודות הממשק הרבות הקיימות בין הרבנות הראשית לבין הרבנות הצבאית, ובפרט בנושא מתן הכשרות למזון, הרבנים הצבאיים ועוד. "אנחנו עושים את מירב המאמצים לקדם את כלל המערכות של הרבנות הראשית לטובת 'הצרכן', מקבל השירות – כל מי שפונה לרבנות הראשית. כבר עכשיו אנחנו בעיצומו של תהליך מתקדם בכל הנושא המחשובי והטכנולוגי, וחלק מהשדרוגים הטכנולוגיים כבר הוטמעו. היעד שהצבנו לעצמנו, בהנחיית הרבנים הראשיים לישראל, הוא להעניק שירות ומידע באופן המקצועי והמהיר ביותר".

מנהלי המחלקות ברבנות הראשית פרסו בפני הרבנים הצבאיים את תחומי הפעילות השונים, החל מאגף הכשרות בראשותו של הרב יעקב סבג ועד פעילותן של מחלקות אישות וגירות, בריתות ומחלקת בחינות והסמכה.

בסיום הכינוס הוחלט על הקמת מערך לשיתוף פעולה בין הרבנות הראשית למטה הרבנות הצבאית. מערך זה יכלול מפגשים חודשיים ושיתוף מידע מקצועי והלכתי.

(תמונות: דוברות הרבנות הראשית)

תגיות:הרב יצחק יוסףהרב דוד לאוהרבנות הראשיתהרבנות הצבאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה